“În plan interpretativ, combinația dintre paginile desprinse din genialitatea unor compozitori și tinerețea care știe să îmbine talentul cu munca asiduă conduce, întotdeauna, la rezultate extraordinare. O astfel de combinație selectă vă oferim vineri seara, într-un concert în care veți recunoaște inegalabile creații semnate Mozart și Haydn.“, spune dr. Alin Văcean, manager al Filarmonicii de Stat Arad.
Tuturor le este cunoscută mişcarea lentă a Concertului nr. 21 pentru pian şi orchestră de Wolfgang Amadeus Mozart, cea pe care regizorul şi producătorul Bo Widerberg a utilizat-o în 1967, ca fundal sonor la filmul “Elvira Madigan”. Imensa popularitate pe care pelicula i-a acumulat-o partiturii reprezintă expresia şi reacţia clară a publicului de secol XX faţă de una dintre cele mai renumite partituri pianistice ale clasicismului muzical. Programat în concertul simfonic de Vineri, 15 mai 2015, celebrul ópus mozartian se bucură de interpretarea tinerei pianiste Sînziana Mircea, una dintre cele mai active prezenţe artistice româneşti în plan internaţional.
Prefaţat de uvertura la opera Nunta lui Figaro, Concertul în do major K. 467 mărturiseşte încă odată despre genialitate şi har melodic, despre simplitate şi eleganţă reamintind de spiritul muzicii galante, cea care a cucerit lumea clasică prin siguranţa şi strălucirea ei.
Ultima simfonie semnată de Joseph Haydn, care poartă numărul 104, acoperă cea de a doua parte a programului simfonic dirijat de Cristian Neagu. Sinteză reuşită de elemente şi de sentimente extreme, care presupune deopotrivă virtuozitate orchestrală, profunzime şi coerenţă, Simfonia în re major nr. 104 confirmă şi astăzi impresiile notate în caietele maestrului: “O nouă simfonie în re, a douăsprezecea, şi ultima dintre londoneze… Publicul a fost foarte mulţumit şi eu de asemenea.” Partitura a fost cântată în primă audiţie în 1795, în capitala britanică, într-unul din celebrele Opera Concerts.