Un tren produs la Pașcani, în județul Iași, este pregătit pentru omologare. Poate atinge o viteza de 120 kilometri pe oră și are o capacitate de 164 de locuri. Ar urma să circule însă pe căi ferate pe care viteza medie este de 30 de kilometri pe oră, scrie digi24.ro.
Autotrenul construit de Electroputere Pașcani a trecut de ultimele teste și e pregătit pentru omologare. Construcția trenului de mare viteză a început în urmă cu patru ani.
Pe exterior, trenul este decorat cu motive tradiționale românești, iar la interior sunt standarde de cea mai înaltă calitate. Are o lungime de 60 de metri, sunt trei vagoane în total. Poate transporta 164 de pasageri.
La această capacitate, trenul este recomandat pentru distanțe scurte și medii. Prototipul a fost scos pe șine, pentru a fi evaluați parametrii de funcționare, pe mai multe rute din țară: spre Valea Prahovei, Făurei din județul Brăila sau Mestecăniș din județul Suceava. A fost o provocare pentru un tren care atinge 120 de kilometri la oră să circule pe căile ferate din România, unde viteza medie este de 3 ori mai mică.
Procesul de testare, până la omologare, a presupus parcurgerea a 30.000 de kilometri.
Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.
Sunt doar două tronsoane în România care permit în prezent circulația trenurilor de mare viteză: București – Constanța și București – Predeal.
Un tren românesc, ce poate merge cu 120 km/h, e gata de omologare. Păcat că nu are unde circula
Facebook Comments