Un nou pas pentru reconstrucția autobuzului supraetajat Westinghouse-MARTA

by Adrian Pavel

Reconstrucția autobuzului supraetajat Westinghouse-MARTA, simbol al ingineriei auto arădene de la începutul secolului XX, avansează cu pași mari. Miercuri, în cadrul unei întâlniri organizate de Primăria Municipiului Arad, reprezentanții firmei ROBAC Industries, alături de partenerii proiectului, au prezentat detalii tehnice și progresele realizate până acum.
Prezenți la întâlnire, consilierii municipali Ilie Cheșa și Cosmin Buruc au reiterat importanța acestui proiect pentru valorificarea patrimoniului industrial și turistic al orașului. Alături de aceștia, au participat specialiști precum Bernhard Backin și Adrian Ardelean (ROBAC Industries), Tiberiu Mănescu (Universitatea „Aurel Vlaicu”), Jurgen Schunn (Auto Schunn), Marius Butar și Dacian Ilca (Leoni), toți contribuind la dezvoltarea acestui proiect ambițios.
Firma ROBAC Industries a prezentat în detaliu soluțiile tehnice dezvoltate până acum. Autobuzul, de dimensiuni 7,3 x 2,3 x 3,4 metri, va avea o capacitate de 24 de pasageri și șofer sau 21 de pasageri cu două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. În plus, designul său va include elemente moderne, precum accesibilitate îmbunătățită și panouri LED exterioare.
„Sistemul de direcție va fi adaptat pentru a asigura manevrabilitatea în condiții variate, iar rampa pentru persoane cu dizabilități este o prioritate pentru noi. Ne dorim un vehicul care să fie funcțional, sigur și accesibil pentru toată lumea,” a explicat Bernhard Backin, reprezentant al ROBAC Industries.
În cadrul întâlnirii s-a discutat și despre implementarea tehnologiei LED GOB (Glue on Board), care va oferi panourilor publicitare exterioare o rezistență mai mare și o calitate vizuală de excepție. Această tehnologie, folosită deja la nivel global în domeniul publicitar, va aduce un plus de vizibilitate și modernitate vehiculului.
Autobuzul Westinghouse-MARTA a fost produs la începutul secolului XX de fabrica MARTA din Arad, prima fabrică de automobile și motoare de pe actualul teritoriu al României. MARTA, acronimul pentru „Magyar Automobil Részvény Társaság Arad”, a fost înființată ca o filială a companiei americane Westinghouse, prin intermediul sucursalei din Le Havre. Vehiculul original, folosit pe rutele urbane și interurbane, era un simbol al progresului tehnologic din acea perioadă.
Proiectul actual are scopul de a recrea această piesă de patrimoniu în varianta sa modernă, electrică, adaptată nevoilor secolului XXI.

 

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate