Vă mai aduce aminte cum ne spunea vicepreședintele CJA Claudia Boghicevici, în luna februarie, că a luat legătura cu 400 de companii aeriene, care au fost invitate să opereze curse de pe Aeroportul Arad ? Au trecut de atunci patru luni. Ați văzut vreo companie din cele 400 la Arad ? Niciuna (cursele spre Turcia au legătură cu o agenție de turism, CJA neavând nicio implicare).
Nici nu e de mirare că până acum, niciun operator dintre cei contactați de doamna Boghicevici nu s-a prezentat de urgență la Arad, să-și ofere serviciile în domeniul aviației. Unele nici nu aveau cum, pentru că operează într-o zonă care nu are nicio legătură cu Aradul. De exemplu, companiile care oferă zboruri de lux, cu avioane de mici dimensiuni, dar extrem de luxoase, pentru companii mari, milionari, staruri și așa mai departe.
Vicepreședintele CJA, cuprinsă de euforia gândului că vom avea zboruri de pe aeroport, s-a pus să trimită invitații unor companii cu astfel de avioane de lux, care sunt așteptate să vină la Arad, să umple avioanele cu arădeni de la Takata, Leoni sau Penny. Într-un oraș în care mai bine de jumătate dintre angajați câștigă salariul minim pe economie, doamna Boghicevici vrea zboruri care costă cât un apartament cu trei camere. Probabil, șeful doamnei pe linie de partid, tovarășul Falcă, ar fi singurul care și-ar permite un astfel de zbor.
Ca să dăm doar câteva exemple, din sutele de invitații trimise de Claudia Boghicevici, una dintre companii este Air Harrods din Marea Britanie și aparține celebrului grup care deține magazinul Harrods, din Londra, unul dintre cele mai mari branduri în domeniu. Ei bine, Air Harrods operează doar zboruri private, de business, cu avioane de mici dimensiuni sau elicoptere (numai bune de introdus pe ruta Arad – Brad), la prețuri pe care puțini și le permit în România, nu în Arad. Unde mai pui că cei de la Air Harrods operează doar pe două aeroporturi: London Stansted Airport și London Luton Airport. Ne îndoim că ar veni taman la Arad, să o vadă pe doamna Boghicevici.
Un alt exemplu este Luxaviation din Belgia, care și-a deschis filiale în câteva țări vest europene, printre care și Marea Britanie. Un zbor cu această companie poate ajunge la 61.450 de lire sterline, adică o nimica toată pentru un arădean de la Webasto care face ore suplimentare și mai ia și bonuri de masă.
Al treilea exemplu, este Silk Way Business Aviation, din Azerbaijan, o companie care deține patru avioane de lux, cel mai mare fiind de 18 locuri. Destul cât să plimbe o parte din Biroul Permanent al PNL Arad, adică președintele, primvicepreședinții și vicepreședinții. Poate că, la o chetă comandată de Falcă, cei din conducerea PNL ar reuși să strângă suma necesară unui zbor până la București.
Sunt doar câteva exemple din lista de 400 de companii aeriene invitate de doamna Boghicevici să opereze pe Aeroportul Arad. Vă rugăm să ne credeți că am analizat, pe sărite, vreo 50 de companii din această listă și ne-am luat cu mâinile de cap. Zborurile de lux sunt nimica toată, față de ceea ce veți afla în zilele următoare, fiindcă o astfel de acțiune, demnă de Cascadorii râsului, nu poate să nu facă obiectul unui serial.
Iată cum arată avioanele pe care Claudia Boghicevici vrea să le vadă pe Aeroportul Arad