TAXELE PENTRU PAȘAPOARTE ȘI PERMISE POT FI PLĂTITE PRIN INTERNET

by Andreea Radu

MAI diversifică modalitățile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar. Menționăm că plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.

Plata se poate face on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către fiecare Instituție a Prefectului.

Plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituțiilor Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituțiilor Prefectului și prin mandat poștal.
Menționăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

În București, pentru facilitarea obținerii acestor documente, la punctul de lucru din Șoseaua Pipera, va fi deschisă o casierie a Trezoreriei Statului pentru încasarea taxei pentru pașapoarte.

Sumele se încasează într-un cont de disponibil deschis la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituției Prefectului.
Astfel, fiecare Instituție a Prefectului va deschide în cursul zilei de astăzi conturi pentru aceste plăți, acesta fiind anunțat pe site-ul fiecărei Instituții a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul fiecărei instituții a prefectului vor fi afișate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, mențiuni legate de informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor și ale casieriilor instituțiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.

Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.

Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI, rămân neschimbate.
***
Precizăm faptul că cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.

Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.

 

 

Precizări Instituția Prefectului – Județul Arad

 

 

PAȘAPOARTE:

CONT deschis de Instituția Prefectului – Județul Arad pentru taxele aferente Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența  PAȘAPOARTELOR SIMPLE:

RO07TREZ021502602X024453

 

PENTRU PLATA ÎN NUMERAR, taxele pot fi achitate la sediul Trezorieriei din Municipiul Arad, adresa fiind  Bulevardul Revoluției, nr.77.  Tot în numerar, taxele pot fi achitate și la  Instituției Prefectului – Județul Arad, adresa Bulevardul Revoluției, nr. 75. Se recomandă plata la Trezorerie, deoarece acolo sunt mai multe ghișee deschise permanent.

PLATA ON-LINE, în sistem internet banking sau prin virament bancar se face către contul unic precizat mai sus.

PRECIZARE IMPORTANTĂ: Cetățenii care doresc să achite prin internet banking contravaloarea pentru eliberarea pașaportului în momentul depunerii cererii la ghișeu trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor certificat de bancă.  De asemenea, trebuie să achite taxa cu cel puțin trei zile înainte, astfel încât funcționarul de la ghișeul serviciului comunitar de pașapoarte să poată confirma pe loc efectuarea plății și identitatea plătitorului.

Plata se poate face și prin MANDAT POȘTAL, caz în care în momentul depunerii cererii la ghișeu, titularul trebuie să prezinte factura emisă de Poșta Română în original.

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații:

 

  1. CNP –ul, numele și prenumele titularului
  2. Contul IBAN al Instituției Prefectului, RO07TREZ021502602X024453
  3. Codul fiscal al Instituției Prefectului – Județul Arad: 3519666, precum și denumirea instituției (Instituția Prefectului – Județul Arad)
  4. Suma achitată
  5. Tipul de document pentru care s-a încasat plata

 

Cuantumul taxelor pentru tipurile diferite de pașapoarte eliberate de Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Arad:

Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu temporar: 219 lei

Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu electronic cu valabilitatea de 3 ani, pentru minorii cu vârsta sub 12 ani: 258 lei

Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu electronic cu valabilitatea de 5 ani pentru persoanele cu vârsta peste 12 ani: 283 lei

Aceste informații sunt disponibile și pe siteul Instituției Prefectului – Județul Arad, www.prefecturaarad, în secțiunea Servicii Publice Comunitare.

 

PERMISE AUTO ȘI ÎNMATRICULĂRI VEHICULE

 

CONT deschis de Instituția Prefectului – Județul Arad pentru taxele aferente Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule:

RO87TREZ021502601X024452

 

PENTRU PLATA ÎN NUMERAR, taxele pot fi achitate la sediul Trezorieriei din Municipiul Arad, adresa fiind  Bulevardul Revoluției, nr.77. TOT ÎN NUMERAR, taxele pot fi achitate și la ghișeele S.P.C.R.P.C.I.V. la depunerea dosarului, la sediul de pe strada Mărășești, nr. 18-20, cu intrare din strada Vicențiu Babeș.

PLATA ON-LINE, în sistem internet banking sau prin virament bancar se face către contul unic precizat mai sus.

PRECIZARE IMPORTANTĂ: Cetățenii care doresc să achite prin internet banking contravaloarea pentru oricare dintre taxele aferente, în momentul depunerii cererii la ghișeu trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor certificat de bancă.  De asemenea, trebuie să achite taxa cu cel puțin trei zile înainte, astfel încât funcționarul de la ghișeul serviciului comunitar de permise de conducere și înmatriculări vehicule să poată confirma pe loc efectuarea plății și identitatea plătitorului.

Plata se poate face și prin MANDAT POȘTAL, caz în care în momentul depunerii cererii la ghișeu, titularul trebuie să prezinte factura emisă de Poșta Română în original.

Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații:

 

  1. CNP –ul, numele și prenumele titularului
  2. Contul IBAN al Instituției Prefectului, RO87TREZ021502601X024452
  3. Codul fiscal al Instituției Prefectului – Județul Arad: 3519666, precum și denumirea instituției (Instituția Prefectului – Județul Arad)
  4. Suma achitată
  5. Tipul de document pentru care s-a încasat plata

 

Cuantumul taxelor pentru tipurile diferite de  documente eliberate de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule:

Taxa pentru eliberarea certificatului de înmatriculare: 37 lei

Taxa pentru autorizația provizorie de circulație: 13 lei

Taxa pentru eliberarea permisului de conducere: 68 lei

Contravaloare plăcuță cu nr. de înmatriculare (o bucată): Tip A – 20 lei (model comun), tip B (pătrată) – 23 lei, Tip C (moto) – 17 lei

Taxă număr preferențial: 45 lei.

 

Aceste informații sunt disponibile și pe siteul Instituției Prefectului – Județul Arad, www.prefecturaarad, în secțiunea Servicii Publice Comunitare.

Facebook Comments