Originea românească a produselor se numără printre cele mai importante criterii, alături de prospețime, gust și varietate, care îi determină pe consumatori să aleagă un anumit supermarket sau hipermarket, se arată într-un studiu remis joi AGERPRES.
Jumătate dintre români sunt dispuși să facă un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distanțe mai mari, pentru a cumpăra produse românești dintr-un supermarket sau hipermarket, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.
Importanța criteriului produs în România diferă în funcție de produs. Astfel, respondenții au ales ouăle (56%), carnea (52%), legumele (52%), laptele (51%), fructele (48%), brânza (48%), iaurtul (45%), peștele (32%) și conservele (39%). Dintre aceștia, românii cu vârsta peste 55 ani consideră, într-o proporție semnificativ mai mare, că mai important este ca laptele și legumele să fie de proveniență românească, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani preferă carnea și iaurtul de origine autohtonă.
„De remarcat este faptul că, deși proveniența românească a produselor este suficient de importantă pentru consumatori încât să parcurgă o distanță mai mare față de casă pentru a-și face cumpărăturile, 44% dintre români au afirmat că nu ar renunța la supermarketul/hipermarketul preferat dacă ar ști că acesta vinde produse românești într-o proporție foarte mică’, a adăugat Traian Năstase, managing partner iSense Solutions.
Studiul a fost realizat online pe un eșantion de 1.011 de respondenți, membri ai panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban. Culegerea datelor a fost realizată în perioada 30 septembrie — 6 octombrie 2015.
Sursa: agerpres.ro