Sub genericul Capodopere ale muzicii contemporane, seara de 17 Martie 2016 este una dintre serile cele mai provocatoare ale stagiunii, o seară cu rarităţi repertoriale, partituri incluse sporadic sau în premieră în mapa de lucru a ansamblului simfonic. Alese pentru a defini cu claritate evoluţia limbajului muzical al secolului XX, dar în acelaşi timp ţinând cont şi de statutul de partituri vedetă de care se bucură fiecare dintre ópusurile incluse în noul cadru de audiţie, lucrările cuprinse în concertul de la ora 19.00, pregătesc un eveniment unicat, “gestionat” în întregul lui de dirijorul Cristian Neagu.
De la cea mai extinsă formula camerală, aceea de 10 instrumente soliste şi una dintre cele mai celebre partituri ale lui George Enescu, Dixtuorul op.14, prima parte a serii se lansează într-o experienţă a ultimelor decenii, Concertul pentru pian şi mediu electroacustic de Maia Ciobanu, o partitură declarat romantică, păstrătoare a tiparului de concert instrumental şi care îl readuce în prim plan pe pianistul Sorin Dogariu.
Muzica lui George Enescu revine după pauză, odată cu splendida Balada pentru vioară şi orchestră, o partitură de adolescenţă, interpretată de prim violonistul Florin Gherghel, care prefaţează doar capitolul de dansuri simfonice, iniţiat de cele 3 Dansuri din Transilvania de Bela Bartók şi continuat de dinamicele Siciliana Blues, o partitura pianistică a lui Cornel Ţăranu, una dintre vocile cele mai proeminente ale şcolii de compoziţie clujene şi splendidele Dansuri din Galánta de Zoltán Kodály, un veritabil recital de cântece populare, filtrat prin marca modernismului şi orchestrat în mod strălucitor.