La Şcoala Gimnazială „Aurel Vlaicu” Arad a debutat, pentru a opta oară, Săptămâna lecturii. Este un proiect iniţiat de profesorii de limba şi literatura română, care şi-au înţeles şi asumat rolul în formarea şi cultivarea gustului estetic la copii, convingându-i pe aceştia că nimic nu oferă mai multe căi spre lume şi spre ei înşişi, aşa cum o face cartea. Ca urmare, elevii şcolii noastre nu contenesc să citească, iar acest proiect tematic le oferă un context în care să-şi reconsidere experienţele de cititori. Activităţile planificate – „De la carte la film”, „Bibliotecar pentru o zi” sau „5 minute de lectură”- le pun în valoare imaginația, sensibilitatea, inteligența, spiritul critic și de muncă în echipă, deoarece sunt gândite ca activități complexe cu deschideri spre transdisciplinaritate.
Aşadar, muzica, cinematografia, desenul, literatura se asociază în demersuri creative şi educative promovând totodată ideea că lectura nu e apanajul unei singure discipline, ci e un proces complex, ce depăşeşte aceste graniţe.
Toată săptămâna, holul principal va propune elevilor o incursiune în lumea cărţilor, printr-o expoziţie de postere şi cărţi. La biblioteca şcolii, doamna Elena Boţoc le va dezvălui celor interesaţi câte ceva din ceea ce reprezintă munca de bibliotecar. Dezbateri despre locul lecturii în viaţa adolescenţilor vor avea loc la clasele a VIII-a, iar ecranizările unor cărţi de succes vor face subiectul unor discuţii cu cei de a V-a.
Un proiect ancorat în tendinţele actuale ale educaţiei copiilor care a adus împreună zâne, zmei, prinţi, eroi şi … elevi de gimnaziu.
”Am citit cartea „Matilda” de Roald Dahl şi am fost foarte curioasă să văd filmul. Eu nu am găsit foarte multe diferenţe… Important mi s-a părut faptul că, atât în carte cât şi în film, lecţia este aceeaşi: să nu ne lăsăm descurajaţi, să nu renunţăm la ce ne-am propus, să ne urmăm visul.”, a spsuDelia Emanuela Ilie- clasa aV-a A
Acţiunile sunt menite să-i sustragă pe copii tehnologiei care le acaparează tot mai mult timp şi să le deschidă lumea literaturii prin joc, să le ofere noi perspective asupra lecturii, să împărtăşească gânduri şi trăiri oferite de poveştile parcurse, să le formeze competenţe de receptare a textului scris de diverse tipuri şi de redactare a unor texte pornind de la tematica acestei săptămâni.