România este ţara contrastelor. O pepinieră de IT-iști pentru întreaga lume, cu internet de mare viteză, dar pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul privind digitalizarea companiilor. Deşi firmele mici şi mijlocii pot lua bani europeni, nerambursabili, pentru soluţii IT care să le aducă un profit mai mare, cele mai multe se limitează la o pagina web sau conturi sociale. Comunicarea la distanță, de acasă, a devenit o normalitate. Criza sanitară a impuns multor firme să accelereze procesul de digitalizare. Dar tot nu e suficient.
Comisia Europeană a stabilit termen clar pentru România. Până în 2030, 90% dintre IMM-uri trebuie să atingă un nivel de bază de digitalizare și 75% dintre întreprinderi să folosească tehnologia de tip cloud, dar și AI. Un obiectiv greu, având în vedere investițiile necesare.
Firmele mici și mijlocii, care nu sunt din domeniul IT, pot obține până la o sută de mii de euro fonduri europene, ca să facă ori sa cumpere diverse aplicaţii care să crească randamentul, dar şi roboți și drone.
România, codașa UE la digitalizare
Facebook Comments
previous post