RECLAMATIILE TURISTILOR DE SARBATORI LA ANPC: DE LA FRIGUL DIN CAMERA, LA INSECTA DIN CIORBA

by Paula Craciun

Frigul din cameră, condiţiile de igienă şi calitatea mâncării au fost principalele aspecte reclamate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) de români care, de sărbători, au mers în vacanţă sau doar într-un local pentru o seară.

ANPC a înregistrat, la sfârşitul lui 2014 şi începutul acestui an, 33 de sesizări privind petrecerea sărbătorilor de iarnă, majoritatea nefiind încă soluţionate, arată autoritatea într-un răspuns la solicitarea MEDIAFAX.

Masa de Revelion a însemnat frig, farfurii nespălate şi whiskey terminat înainte de miezul nopţii pentru clienţii unui restaurant din Constanţa. Potrivit reclamaţiei, temperatura în restaurant era de 12 -15 grade C, iar plângerile clienţilor privind frigul au fost ignorate. În plus, se mai arată în sesizare, aperitivul a fost foarte sărac şi servit în farfurii nespălate, paharele şi tacâmurile au fost insuficiente, iar la la ora 22.00 consumatorii au fost anunţati că nu mai este whiskey, deşi băutura era inclusă în oferta free bar a restaurantului.

Şi la Galaţi, o persoană care şi-a petrecut Revelionul într-un restaurant s-a plâns de frig, fum de ţigară şi lipsa unei instalaţii de aerisire, precum şi de zgomot şi de mâncarea rece.

De la Bârnova, judeţul Iaşi, a fost făcută o sesizare de persoane care, după servirea mesei de Revelion, au început să se simtă rău.

La Alba Iulia a fost în schimb reclamată atitudinea personalului dintr-un restaurant. Un client al unui restaurant din Aiud s-a plâns la Protecţia Consumatorului că personalul a refuzat să-l servească cu bere.

La Durău, în Neamţ, o plângere a vizat nerespectarea meniului stabilit pentru Revelion, mai exact faptul că nu a inclus ţuică şi vin de colecţie, precum şi preparatele servite în ziua de 1 ianuarie, care nu corespundeau reţetelor tradiţionale.

Un alt petent, care achitase masa de Revelion în avans la un local din Braşov, a fost anunţat că rezervarea respectivă a fost acordată altor clienţi.

La Buşteni, unui client i-a fost anulată rezervarea pentru cazare pe motiv ca nu a făcut rezervare şi pentru servirea mesei.

Tot în perioada sărbătorilor, clientul unui restaurant din Azuga a reclamat prezenţa unei insecte în ciorba care i-a fost adusă şi un comportament arogant al bucătarului unităţii.

Legat de cazare în perioada sărbătorilor, sunt mai multe sesizări privind frigul din camere (la Oaşa, în Alba, şi la Craiova), dar şi lipsa apei calde (la Căciulata, din cauza îngheţării unei conducte) sau întreruperea acesteia (la Praid).

La Dâmbovicioara, în Argeş, un consumator a reclamat condiţiile de cazare care nu corespundeau celor prezentate pe site, precum şi faptul că, după ce s-a cazat, i s-a solicitat un alt preţ decât cel pentru care îşi dăduse acordul. Plângeri similare au venit şi de la Buşteni şi Poiana Ţapului.

Condiţii de cazare necorespunzătoare sau sub valoarea plătită au fost reclamate şi la Sinaia, Sibiu, Păltiniş şi Azuga, (în ultimul caz fiind semnalate igrasie şi instalaţia sanitară şi cea electrică defecte), în timp ce la Buşteni un consumator a reclamat că lenjeria de pat era ruptă iar la masă au fost puse tacâmuri ruginite.

Sursa: mediafax.ro

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate