Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a fost prezentat joi, de producător.
Acesta poate ajunge la o viteză de 160 kilometri la oră și are șase vagoane și 350 de locuri. Garnitura trenului a intrat în reparații, după ce vehiculul a fost lovit cu pietre de un grup de oameni în zona Periș. Incindetul s-a petrecut în momentul în care trenul se întorcea de la centrul de testare Făurei, conform Știrile ProTv. Toată laterala trenului prezintă urme de lovituri și mai multe geamuri au fost sparte.
Trenul ar putea intra în circulație până la finalul anului, conform reprezentanților companiei. În anul 2025 ar urma să ajungă și restul de 36 de trenuri din lotul cumpărat de statul român.
Garniturile de tren vor circula în toată țara, pe rutele București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroșani – Simeria, București Nord-Craiova-Timișoara-Arad, Cluj-Timișoara, Cluj-Suceava-Iași.