De cateva zile, asistam la o avalansa de articole in care premierul Dacian Ciolos, in urma vizitei de lucru efectuate la Haga in data de 9 martie, este prezentat drept „vanzatorul” Portului Constanta ca pret pentru aderarea Romaniei la Spatiul Schengen.
„Iata cum se vinde tara! Portul Constanta promis de Ciolos olandezilor in schimbul aderarii la Schengen” si multe astfel de titluri menite doar sa „invrajbeasca oamenii” dupa cum insusi premierul avea sa afirme pe pagina sa de Facebook, intrebat fiind daca are de gand sa vanda Portul.
„Nu, nu am de gand sa vand nimic, nici portul Constanta si nici altceva. E pacat ca unii care cred ca lovesc in mine cu astfel de speculatii iresponsabile, lovesc de fapt in Romania si invrajbesc oamenii. Sunt speculatii iresponsabile. Nu am spus niciodata asa ceva. E pacat pentru tara asta ca unii se joaca atat de usor cu astfel de afirmatii, chiar folosite la conditional.”
Intrebat fiind chiar inainte de vizita la Haga de asteptarile pe care le are de la intalnirea cu omologul sau Mark Ruute, avand in vedere rezerva olandezilor in privinta aderarii Romaniei la Schengen, premierul a spus printre altele ca „ştiu că olandezii sunt foarte pragmatici şi sunt oameni care iau decizii şi pe bază de argumente şi, dincolo de orice aşteptări, este important să întărim dialogul direct cu autorităţile olandeze şi să putem explica direct anumite lucruri, să răspundem direct la anumite întrebări, după care eu cred că şi deciziile politice care vor fi formulate vor ţine cont de aceste lucruri”, in niciun caz ca aderarea Romaniei s-ar baza pe vreun troc de genul celui speculat intr-o anumita zona a presei : „dau Port contra Schengen”.
Pentru a ne convinge si mai mult, daca era nevoie, ca este vorba doar de o manipulare care nu face deloc cinste breslei jurnalistice care se vrea a fi „formatoare de opinie”, l-am contactat telefonic si pe liderul FNSP, domnul Mircea Burlacu, pentru a afla cum si daca s-a pus problema vreunui astfel de schimb pentru intrarea in Spatiul Schengen. Asadar, vorbind in numele sau si al Sindicatelor Portuare, domnul Burlacu avea sa ne spuna ca sunt niste zvonuri total nefondate, subliniind totodata ca „Portul Constanta trebuie sa fie sub autoritatea Statului Roman pentru ca este un obiectiv strategic de importanta nationala”.
De ce si cui ajuta astfel de manipulari nu stim, insa cert este ca de multe ori este indicat a nu crede chiar orice titlu care vrea musai a atrage prin cota sa de „senzational” doar de dragul unui rating furat, nu meritat.