Ca urmare a demersurilor făcute de parlamentarii PNL și conducerea Consiliului Județean, Aradul a fost cuprins în Masterplanul General de Transport al României, realizat de Ministerul Transporturilor. Eliminat de PSD din acest document strategic care stabilește investițiile în infrastructura mare, județul nostru a ajuns în situația ca, după realizarea autostrăzii Nădlac-Arad-Timișoara, statul să nu aibă în vedere nici un fel de investiții strategice legate de infrastructura din Arad. Este de notorietate că doar la insistențele primarului municipiului, dl. Gheorghe Falcă, autostrada care leagă Nădlacul de Timișoara a fost deviată spre Arad, inițial dorindu-se ocolirea la câțiva zeci de kilometri a municipiului, ceea ce ar fi creat importante prejudicii Aradului.
În noul Masterplan General de Transport al României, Aradul figurează la trei poziții:
-investiții în modernizarea căii ferate Arad-Timișoara, pe o lungime de 57 km, în valoare de 162 milioane de euro (în perioada 2025-2029);
-realizarea proiectului căii ferate cu viteză sporită, orar cadențat și servicii feroviare între Arad-Timișoara, în valoare de 28,8 milioane de euro (în perioada 2016-2017);
-investiții în modernizarea Aeroportului, în valoare de 26,9 milioane de euro (în perioada 2024-2027).
Intervențiile în Parlament ale deputatului Eusebiu Pistru au fost dublate de insistențele la Ministerul Transporturilor ale vicepreședintelui Consiliului Județean Arad, Claudia Boghicevici, pentru ca Aradul să fie repus în Masterplan, ceea ce s-a și întâmplat.
„Documentul publicat de guvern în această săptămână arată care este direcția marilor investiții în infrastructură, în județul Arad, în următorii 10-13 ani. Faptul că suntem în acest Masterplan, după ce PSD a eliminat din el Aradul, demonstrează cât e de important să ai oameni activi la București, capabili să rezolve problemele Aradului”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Arad, d-na Claudia Boghicevici.
La rândul său, deputatul Eusebiu Pistru a accentuat că nu era firesc ca Aradul să rămână exclus din Masterplanul pe Transporturi, așa cum își dorea PSD. „Răfuielile politice nu au ce căuta în acest domeniu! Chiar dacă PSD a vrut să favorizeze alte zone din țară, bazinele sale electorale, noi suntem principala poartă de intrare în România. Aradul este cel mai important nod feroviar din vestul României. Este normal să existe și o direcție de dezvoltare a aeroportului, pentru că între Timișoara și Oradea, unde statul deține și susține aeroporturile, Aradul fusese abandonat. Noi ne dorim ca pe viitor discuțiile referitoare la implicarea statului în aeroportul de la Arad să fie reluate și să găsim împreună o soluție”, a declarat deputatul Eusebiu Pistru.
Consiliul Județean a solicitat includerea în Masterplanul de Transporturi a Aeroportului Arad pentru rezolvarea a două proiecte mari: extinderea pistei și prelungirea balizajului, realizarea unui culoar de întoarcere; respectiv extinderea platformei de parcare a aeronavelor, cu încă șase poziții de garare.
16.09.2016 Departamentul de Comunicare al PNL Arad