Plafonul emisiilor de gaze la maşinile noi cumpărate prin programul Rabla va fi redus

by Dana B.

Ministerul Mediului propune, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, reducerea plafonului emisiilor de gaze la maşinile noi, pentru acordarea primei de casare. În 2019, plafonul va scădea de la 130 g/km la 120 g/km pentru autovehiculele fabricate până în 31 august 2018.

„În anul 2019, plafonul privind emisiile de CO2 aferente autovehiculelor noi achiziţionate va scădea de la 130 g/km la 120 g/km pentru autovehiculele fabricate până în 31 august 2018, iar pentru autovehiculele fabricate începând cu 01 septembrie 2018 va scădea de la 145 g/km la 140 g/km. Menţionăm că aceste date sunt în dezbatere publică, iar forma finală a ghidului de finanţare a programului va fi afişată după 10 zile de la data publicării propunerii de modificare”, au precizat pentru MEDIAFAX reprezentanţii Ministerului Mediului.

De asemenea, în proiect se mai propune modificarea condiţiilor de acordare a ecobonusurilor.

„La achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km New European Driving Cycle (NEDC) şi pentru autovehiculele (M1 şi N1 clasa I) fabricate începând cu 1 septembrie 2018 la maximum 110g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – back translated), în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 de lei, pentru anul 2018”, se mai arată în proiectul aflat în dezbatere publică.

Potrivit ministerului, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km şi pentru autovehiculele (M1 şi N1 clasa I), fabricate începând cu 1 septembrie 2018 la maximum 105g CO2/km NEDC (CO2MPAS/BT – back translated). În regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 de lei, pentru anul 2019.

„Modificările survin în măsurarea cantităţii de emisii CO2, urmare primirii la Administraţia Fondului pentru Mediu de solicitări, în perioada desfăşurării până în prezent, privind actualizarea calculului noxelor şi consumului de combustibil (NEDC – WLTP), conform reglementărilor în vigoare”, se menţionează în proiect.

De asemenea, în proiectul de modificare a ordinului pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019 se mai propune introducerea condiţiei de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice.

„Condiţia a fost introdusă la propunerea transmisă de către ACAROM (n.n. – Asociaţiei Constructorilor de Autovehicule din România). Având în vedere scopul şi obiectivele programului, s-a considerat necesară introducerea în cadrul definiţiei autovehiculului uzat inspecţia tehnică periodică valabilă la momentul înscrierii la producătorul validat. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenţia faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice”, precizează Ministerul Mediului.

 

Sursa: mediafax.ro

Facebook Comments