Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Arad a înregistrat, în ultimul timp, un număr de 172 de reclamații de la consumatorii casnici privind modul de facturare și compensare a consumului de gaze naturale și energie electrică conform prevederilor OUG 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022, ordonanță aprobată și modificată prin Legea 259/2021.
În urma controlului efectuat de către CJPC Arad, la furnizorul de gaze naturale GAZ VEST SA, cu sediul social în județul Arad, s-a constatat că nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG 118/2021, începând cu 01.11.2021, la facturarea consumului pentru luna noiembrie.
Compania a fost sancționată contravențional cu 50.000 lei, dispunându-se, totodată, măsura complementară de recalculare a facturilor emise necorespunzător, fapt care a dus la diminuarea valoarii facturilor consumatorilor casnici cu suma de 6.735.442 lei din care 1.261.455 lei reprezintă schema de compensare și 5.473.987 lei au fost scăzuți ca urmare a plafonării prețului.
Furnizorul de energie electrică și gaze naturale ENEL ENERGIE SA, care are un punct de lucru în Arad, a fost sancționat contravențional cu 10.000 lei pentru nerespectarea termenului de facturare a consumului pentru luna noiembrie 2021, neexistând posibilitatea de a fi verificat modul de aplicare a OUG 118/2021 .
Au mai fost verificați și reverificați furnizorii de energie electrică și gaze naturale EON ENERGIE SA și RCS & RDS, care au puncte de lucru în Arad, și la care nu s-au constatat abateri privind modul de facturare și compensare, conform OUG 118/2021.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor supraveghează permanent piaţa şi îi asigură pe consumatori că verifică modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor.