Situaţie bizară la Arad, unde o pasarelă care a costat aproape cinci milioane de euro stă nefolosită de mai bine de două luni. Construcţia a fost ridicată în gara din oraş, una dintre cele mai moderne din ţară. Nu poate fi deschisă pentru că lipsesc avizele ISU, deşi constructorii spun că au depus toate documentele pentru a le obţine. În tot acest timp, călătorii fac slalom printre şine pentru a ajunge la trenuri.
Una dintre cele mai moderne gări din România are câteva dotări care, deocamdată, nu folosesc nimănui. Fără pasarela care traverseaza liniile, pasagerii trebuie să meargă sute de metri, prin locuri improvizate, ca să ajungă la trenuri.
La solicitarea Digi24, CFR SA a explicat, într-un comunicat, de ce pasarela nu poate fi deschisă. „Lucrările la pasarela pietonală din stația CF Arad sunt finalizate în proporţie de 99,5% (…) De asemenea, menţionăm faptul că a fost revizuită şi documentaţia de siguranţă la incendiu, conform noilor cerinţe ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, şi a fost depusă în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare”, se menționează într-un comunicat al CFR SA.
Lucrurile se văd altfel la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Arad. „Lucrarea respectă normele, dar cei de la CFR nu au depus încă documentele pentru autorizaţia pentru securitate la incendiu”, spune căpitanul George Pleşca, purtător de cuvânt ISU Arad.
Iniţial, lucrările pentru modernizarea gării din Arad ar fi trebuit încheiate în vara lui 2014, dar termenul a fost prelungit până în decembrie anul trecut. Nici atunci nu a fost făcută recepţia lucrărilor, aşa că noul termen înaintat de companie este iunie 2016.
Sursa: digi24.ro