Ordinul care ar trebui să elimine țepele de la raft a intrat în vigoare

by Adrian Pavel

Ordinul împotriva înșelătoriei la raft, numită shrinkflation, a intrat în vigoare, joi, după ce, zilele trecute, a fost publicat în Monitorul Oficial. De acum înainte vom găsi în magazine etichete speciale în dreptul produselor care au gramaj mai mic, dar preț neschimbat. Ordinul pentru implementarea măsurii a intrat în vigoare de pe 11 octombrie. Acest ordin nu se aplică însă și comerțului online.
Toți operatorii economici vor fi obligați să semnaleze faptul că au pe raft un produs căruia i-a fost redus gramajul, dar ambalajul, forma, prezentarea și mai ales prețul au rămas aceleași. A apărut în Monitorul Oficial și modelul de etichetă.
Trebuie să apară fotografia produsului, cu mențiunea că gramajul sau volumul a fost redus, dar prețul a rămas același. Această etichetă trebuie menținută cel puțin 30 de zile din momentul în care a apărut schimbarea.
În cazul în care agenții economici nu se conformează, riscă amenzi între 1.000 și 10.000 de lei, dar și oprirea temporară de la comercializare a produselor cu abateri de informare până la remediere, respectiv informarea consumatorilor. Acest ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, publicat în Monitorul Oficial, este metoda găsită de autorități pentru a lupta cu așa-numitul fenomen de shrinkflation, care a luat amploare în ultima vreme.
Tot mai mulți producători au decis să reducă gramajul, dar să păstreze prețul. Este considerată o metodă de inducere în eroare a clienților. Iar România, pentru a implementa această măsură, a primit acordul instituțiilor europene și s-a inspirat din Franța, unde modelul deja funcționează. Măsura fusese deja anunțată de premierul Marcel Ciolacu, scrie stiripesurse.ro.

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate