O mare casă de modă retrage de la vânzare ţinute inspirate de Michael Jackson

by Cristian Dobre

Casa de modă franceză Louis Vuitton a anunţat că va retrage de la vânzare ţinute cu imprimeuri inspirate de Michael Jackson, dintr-o linie de îmbrăcăminte dedicată bărbaţilor, după controversele stârnite de documentarul „Leaving Neverland”, în care starul pop este acuzat de pedofilie.

Colecţia a fost prezentată la Săptămâna modei de la Paris din ianuarie şi va fi lansată în magazine în luna iunie, dar produsele vestimentare cu imprimeuri inspirate de starul pop nu vor mai fi puse în vânzare.

Reprezentanţii casei Louis Vuitton au spus că, la momentul prezentării colecţiei, documentarul nu avusese încă premiera, potrivit Reuters.

„Îmi dau seama că, în lumina acestui documentar, show-ul a stârnit reacţii emoţionale. Condamn strict orice formă de abuzare a copiilor, violenţă, încălcare a drepturilor omului”,a declarat designerul Virgil Abloh, care se ocupă de colecţiile dedicate bărbaţilor.

Abloh, care a fost angajat de Vuitton în martie 2018, a declarat că scopul colecţiei a fost acela de a-l prezenta pe Jackson ca un artist al culturii pop.

Documentarul HBO „Leaving Neverland” a avut premiera pe 25 ianuarie, la Festivalul de Film Sundance, Statele Unite ale Americii. El este regizat de cineastul premiat cu BAFTA Dan Reed şi spune poveştile lui Wade Robson şi James Safechuck, din momentul în care, minori fiind, l-au cunoscut pe cântăreţ, aflat în culmea succesului său muzical, în anii ´80 şi la începutul anilor ´90, până în momentul în care traumele suferite în copilărie au început să se facă simţite în viaţa lor de adulţi.

Postul de televiziune HBO, căruia i s-au cerut daune de 100 de milioane de dolari, a dat publicităţii o declaraţie potrivit căreia decizia de a difuza documentarul urmăreşte să „ofere tuturor posibilitatea de a evalua filmul şi acuzaţiile prezentate fiecare pentru el însuşi”.

În afara relatărilor făcute de cei doi, filmul include povestiri oferite de rudele bărbaţilor, dar şi vocea lui Jackson însuşi aşa cum apare în înregistrările trimise lui Robson.

Protagoniştii documentarului au afirmat că nu au fost plătiţi să apară în film şi că nici nu se aşteaptă la vreun fel de beneficii din acest punct de vedere.

„Credem că sugestiile din documentar sunt foarte tulburătoare”, a declarat şi Michael Burke, CEO al Louis Vuitton, care este, în prezent, cel mai mare brand de modă de lux din lume.

 

Sursa: mediafax.ro

Facebook Comments