„Baletul – arta desăvârșirii trupului – combinându-se cu alte tipuri de reprezentații și divertismente, ajunge după o lungă evoluție, îndeosebi sub directivele poeților și muzicienilor umaniști, să reunească toate trăsăturile caracteristice unui nou tip de distracție colectivă, care primea denumirea de balet. Filarmonica de Stat Arad organizează o seară extraordinară de suite de balet, proiect desfășurat pentru al treilea an consecutiv pe scena Palatului Cultural din Arad.” – dr. Alin Văcean, managerul Filarmonicii de Stat Arad.
A iubit baletul încă din copilărie iar în anii maturităţii l-a considerat drept „cea mai inocentă şi cea mai morală dintre toate artele”. Inspirat de exemplul lui Leo Delibes, ale cărui balete Coppelia şi Sylvia au redefinit la începutul secolului al XIX-lea genul muzicii de balet, unul din marile nume ale artei sonore, Piotr Ilici Ceaikovski semnează în acelaşi secol cele mai spectaculoase titluri de artă coregrafică din toate timpurile.
Sub bagheta dirijorului Cristian Neagu, în seara de 15 ianuarie 2015, de la ora 19.00, Frumoasa din pădurea adormită şi Lacul lebedelor de Piotr Ilici Ceaikovski dar şi Coppélia de Leo Delibes, reluate în versiunile comprimate ale suitelor de orchestră, oferă suportul pentru o minunată seară cu muzică de balet, configurată cu ajutorul balerinilor Alina Mihai, Alin Radu, Andreea Farcaş, Alexandru Pîntea, Manuela Ardelean şi Flavius Popa, de la Opera Naţională Română din Timişoara.
Numere reprezentative precum Adagio-ul trandafirului sau Valsul din Frumoasa din pădurea adormită, Valsul păpuşii sau Csardas-ul din Coppélia precum şi Dansul spaniol, Csárdás-ul sau Valsul din Lacul lebedelor, fixează extrasele orchestrale în zona celor mai accesate ópusuri simfonice ale repertoriului universal.
O FEERIE PE MUZICA DE CEAIKOVSKI SI DELIBES LA FILARMONICA ARAD
Facebook Comments