”În acest moment, se poate spune că stadionul este pe ultima sută de metri în ceea ce privește construcția. Din ce discuții am avut cu oamenii de acolo, cel târziu în august sau septembrie, vom putea juca meciuri oficiale pe noul stadion. Toată lumea știe ce suporteri sunt la Arad, ce emulație se va creea odată cu inaugurarea noului stadion. Sunt convins că se va creea o emulație extrem de benefică pentru echipă. UTA este o echipă foarte iubită, cu suporteri foarte pretențioși”, spunea Laszlo Balint, la Digi Sport Matinal, în luna mai. E clar că noul antrenor al UTA-ei a fost păcălit în privinţa finalizării stadionului, atâta timp cât oficialii clubului şi cei din conducerea municipalităţii ştiau foarte bine care e stadiul lucrărilor şi ce presupune licitaţiile la noile lucrări, plus eventualele contestaţii.
Nu mai punem la socoteală că firma constructoare, Tehnodomus, a depăşit de mult timp termenul de finalizare, amânat deja la nesfârşit. Realitatea din teren, cum se spune în sport, îl contrazice crunt pe Balint, iar şantierul din Calea Aurel Vlaicu are toate şansele să rămână la acest stadiu şi în vara-toamna lui 2019. Nici măcar scaunele nu sunt montate, pentru acest lucru fiind nevoie de o nouă licitaţie (n.n. la care culmea, vrea să participe şi Tehnodomus:), gazonul e şi el în aer, iar lucrările la alte spaţii de interior ale arenei sunt inexistente. Viceprimarul Bibarţ afirmă că o nouă licitaţie va avea loc pentru alte lucrări, care nu sunt cuprinse în contractul actual cu Tehnodomus.
În urmă cu un an, Primăria Arad prelungea autorizaţia de construire până în 20 mai 2019. „Constructorul are la dispoziție șase luni de zile să finalizeze lucrările prevazute în contract”, preciza Primăria, conform căreia cel târziu în noiembrie 2018 ar fi trebuit să fie încheiate lucrările contractate de Tehnodomus. Apoi, suporterii au fost amăgiţi cu încă câteva luni de amânări, cu promisiunea că din august 2019 se va putea juca fotbal pe noul stadion, ce ar urma să fie inaugurat de Zilele Aradului. Nimic mai fals! Mai mult, administraţia locală nici nu mai vrea să avanseze termene pentru finalizarea investiţiei, după ce au avut loc atâtea amânări, iar lucrările sunt blocate de licitaţii, ce ar putea fi apoi constestate.
Cert e că UTA continuă să sufere şi să fie plimbată pe coclaurile din municipiu şi judeţ (vezi ex.Şiria), spre ruşinea unei administraţii Falcă, care deşi conduce Aradul de atâta timp, nu reuşeşte să îi ofere condiţii măcar decente de pregătire, darămite de a face sport de peformanţă. Nici măcar lucrările de la terenul Motorul 2 nu sunt gata, astfel încât echipa e nevoită să dea startul pregătirii de vară tocmai în Sînicolau Mic.