Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu, afirmă, într-un interviu pentru Profit.ro, că ținta de tarif RCA calculată inițial de actuari în prezența asociațiilor transportatorilor va fi modificată. Cea mai importantă influență, spune șeful ASF, va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare.
Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanța de Urgență privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.
În concluzie, spune Negrițoiu, va fi nevoie de o reevaluare a țintei de tarif, deorece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de așteptat ca ținta inițială să crească cu aproximativ 15%.
Transportatorii și ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ținte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preț de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este și reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conține și informațiile de la Carpatica Asig, societate care avea una dintre cele mai ridicate daunalități din piață. .
Pe de altă parte, arată președintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri, conform profit.ro.