MINISTERUL EDUCATIEI INTRODUCE, INCEPAND CU ANUL SCOLAR VIITOR, PATRU NOI DISCIPLINE OPTIONALE

by Paula Craciun

Ministerul Educației introduce, începând cu anul școlar 2015-2016, patru noi discipline opționale în oferta centrală de curriculum la decizia școlii (CDS): „Joc și mișcare”, pentru clasa pregătitoare, clasele I și a II-a , „Educație pentru prevenirea riscului rutier”, pentru învățământul primar, „Educație pentru dezvoltare” și „Educație pentru drepturile de proprietate intelectuală”, ambele pentru liceu.

Potrivit unui comunicat de presă al MECȘ, remis luni AGERPRES, programele școlare pentru aceste discipline au fost elaborate de Institutul de Științe ale Educației și aprobate prin ordin de ministru.

Conform sursei citate, programa școlară pentru disciplina opțională „Joc și mișcare”, pentru clasa pregătitoare și clasele I și a II — a, „accentuează rolul pe care activitățile ludice cu caracter dinamic trebuie să îl aibă în procesul de creștere și dezvoltare a copiilor de 6-8 ani și valorifică potențialul instructiv-educativ al jocurilor, ca mijloace didactice specifice perioadei micii școlarități”.

„Disciplina opțională Educație pentru prevenirea riscului rutier (toate clasele din învățământul primar) urmărește pregătirea elevilor pentru viață prin formarea unor deprinderi de respectare a regulilor elementare de circulație pe drumurile publice și de manifestare a unei conduite preventive.

Demersul Ministerului Educației vine pe fondul declarării de către Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite a perioadei 2011 — 2020 ca ‘Decada Acțiunii pentru Siguranța Rutieră’, ale cărei obiective sunt stabilizarea și reducerea numărului de accidente rutiere din întreaga lume, respectiv valorificarea cadrului educațional pentru sensibilizarea școlarilor mici asupra riscurilor la care se expun în trafic ca pietoni sau pasageri în autovehicule”, precizează MECȘ.

Cea de-a treia disciplină opțională „Educație pentru dezvoltare”, pentru liceu, propune o abordare „de tip inter și transdisciplinar a unor probleme de actualitate precum globalizarea, dezvoltarea/ dezvoltarea durabilă sau cetățenia globală”.

„Educație pentru drepturile de proprietate intelectuală” propune raportarea, în cunoștință de cauză, a elevilor de liceu la problematica drepturilor de proprietate intelectuală, implicarea tinerilor în elaborarea și în promovarea unor proiecte pentru drepturile de autor sau a altor drepturi de proprietate intelectuală, pregătirea elevilor de liceu pentru asumarea comportamentului adecvat dezvoltării durabile, mai relevă comunicatul menționat.

Toate cele patru programe sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației, secțiunea Programe școlare (în vigoare) — Curriculum la decizia școlii: http://programe.ise.ro/Actuale/Programeinvigoare.aspx.

În conformitate cu prevederile Legii Educației Naționale, precum și ale Metodologiei privind elaborarea și aprobarea curriculumului școlar — planuri cadru de învățământ și programe școlare, Curriculumul la decizia școlii cuprinde discipline/ domenii de studiu/ module de pregătire opționale ofertate la nivel național și discipline/ domenii de studiu /module de pregătire opționale ofertate la nivelul unităților de învățământ.

Sursa: agerpres.ro

 

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate