Mark Zuckerberg pierde 7,2 miliarde de dolari din cauza boicoturilor majore de publicitate pe Facebook

by Florian Popa

Miliardarul Mark Zuckerberg a înregistrat o pierdere de 7,2 miliarde de dolari, după ce mai multe companii și-au scos publicitatea de pe Facebook, invocând eșecul companiei în politica de ură și dezinformarea de pe site-ul său.

Acțiunile companiei au scăzut vineri cu 8,3 la sută, cel mai mult în trei luni după ce Unilever, unul dintre cei mai mari agenți de publicitate din lume, a declarat că va înceta să-și vândă produsele pe Facebook, a precizat Bloomberg. Compania s-a alăturat altor firme mari, precum Verizon Communications, Hershey Co. și Honda pentru a-și retrage reclamele de la gigantul de social media. Coca Cola a declarat că își va suspenda publicitatea pe toate platformele de socializare timp de cel puțin o lună.

Scăderea prețului acțiunilor a eliminat 56 de miliarde de dolari de la valoarea de piață a Facebook și a împins valoarea netă a lui Zuckerberg până la 82,3 miliarde de dolari, potrivit indicelui Bloomberg Billionaires. Mutarea l-a lăsat pe directorul Facebook pe locul patru pe listă, depășit de șeful LVMH Moet Hennessy, Bernard Arnault, care se află acum pe locul trei în spatele miliardarilor Jeff Bezos și Bill Gates.

În răspunsul la boicoturile publicitare, Zuckerberg a declarat că compania va eticheta toate mesajele legate de vot cu un link care încurajează utilizatorii să se uite la noul său centru de informare a alegătorilor. De asemenea, compania a anunțat că ar interzice „pretențiile că persoanele dintr-o rasă specifică, etnie, origine națională, apartenență religioasă, caste, orientare sexuală, identitate de gen sau statut de imigrare reprezintă o amenințare pentru securitatea fizică, sănătatea sau supraviețuirea celorlalți.”

 

Facebook Comments