Lupaș: „Tramvaiele noi binevenite, sper și o viziune nouă la Primărie în curând”

by Andreea Radu

Marin Lupaș, consilier municipal PRO România, apreciază vestea achiziționării de noi tramvaie pentru Arad. Acesta a fost un susținător încă din 2016 al ideii accesării fondurilor europene pentru transportul public local. Lupaș declară însă că lucrurile s-au făcut prea încet de către administrația locală, fiind nevoie de o viziune nouă.

Mă bucur că în sfârșit vedem ceva concret în sensul achiziționării de noi tramvaie pentru arădeni. Am subliniat, de ani de zile, că nevoia pentru un transport public modern trebuie să fie una dintre prioritățile administrației locale. Însă să anunți în 2019 că ai accesat prin Programul Operațional Regional fonduri europene aferente perioadei 2014 – 2020, mi se pare cam tardiv. Mai ales că în 2016, atunci când mă luptam cu cei din PNL să pună pe lista de priorități tramvaie noi pentru toate cartierele Aradului și să reabilităm celelalte linii ca aceste tramvaie moderne să poată circula și în Micălaca spre exemplu, ei erau concentrați să-l trimită pe domnul Falcă în Parlament”, declară Lupaş.

Aradul putea avea deja 15 tramvaie noi în circulație pe lângă cele 6 existente

Multă lume se întreabă pe pună dreptate ce a făcut primarul acesta din 2014 când s-au achiziționat cele 6 tramvaie care circulă numai pe Linia 3, Vlaicu – Aradul Nou, până în 2019? Răspunsul este simplu: s-a preocupat să ajungă fie parlamentar fie europarlamentar. Când un politician își vede doar propriul interes, arădenii au de pierdut. Acum au pierdut timp. Ani buni în care se puteau face îmbunătățiri nu promisiuni, inclusiv în cazul tramvaielor. Dacă avea puțină viziune, acest primar-inginer care se laudă cu `cei mai mulți chilometri` modernizați, ar fi acceptat propunerea mea de a achiziționa 5 tramvaie noi în fiecare an, iar din 2016 până în prezent când a fost semnat noul contract, Aradul putea avea deja 15 tramvaie noi în circulație pe lângă cele 6 existente în prezent! Până în 2025 puteam vorbi de 50 de tramvaie noi, nu de 28 noi și 20 reabilitate. Mai este deci de muncă, pentru o viziune nouă, pe termen lung. Avem nevoie de transport public modern pentru toți arădenii. Nu putem tot petici, așa cum s-a făcut până acum. A sosit timpul să punem oamenii pe primul loc în administrația locală, nu interesele electorale”, a concluzionat Marin Lupaş.

 

 

Facebook Comments