Inspectoratul de Poliţie Judeţean Arad organizează în data de 19 Iunie 2014, orele 09.00, la sediul unităţii, examen de atestare a calităţii de detectiv particular.
Dosarele întocmite în vederea participării la examen vor fi depuse până la data de 13 Iunie 2014, la Serviciul de Investigaţii Criminale – Secretariat.
Poate dobândi calitatea de detectiv particular persoana care îndeplineşte următoarele condiţii :
a). are cetăţenia română sau cetăţenia unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spaţiului Economic European;
b). posedă cel puţin studii medii si este absolventa a unei scoli postliceale de detectivi sau a îndeplinit funcţia de poliţist ori lucrător în cadrul unor instituţii publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice sau siguranţei naţionale, ori este absolventă a unei instituţii de învăţământ superior;
c). este aptă din punct de vedere medical;
d). sa nu fi fost condamnată pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
e). nu desfăşoară o activitate care implică exerciţiul autorităţii publice;
f). a obţinut avizul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad sau al D.G.P.M.B., după caz;
g). a promovat examenul de atestare a calităţii de detectiv particular, conform prevederilor art. 7, ori deţine un certificat de calificare în această profesie sau un atestat similar eliberat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European.
Dosarul cu documentele necesare pentru a dobândi calitatea de detectiv particular trebuie să cuprindă:
– cerere de participare la examen;
– curriculum vitae;
– actul de stare civilă în copie legalizată (certificat naştere, certificat căsătorie);
– actul de studii al unei instituţii de învăţământ superior în copie legalizată sau actul de absolvire a unui curs de specialitate, în copie legalizată (în înţelesul art. 5, b) din L329/2003 republicată, pentru şcoala postliceală;
– certificat de cazier judiciar, cu termen de valabilitate 6 luni de la data emiterii;
– declaraţia pe proprie răspundere autentificată din care să rezulte că nu desfăşoară o activitate care implică exerciţiul autorităţii publice;
– certificat medical (fişa de consultaţii medicale) şi avizul de testare psihologică, eliberate de o unitate sanitară specializată, respectiv de un laborator autorizat, cu termen de valabilitate 6 luni de la data emiterii;
– dosar şină.
Mai multe detalii şi bibliografia necesară pot fi obţinute de pe site-ul IPJ Arad, www.ar.politiaromana.ro.
Facebook Comments