În perioada 27.03.-29.03.2019 se desfășoară, la Moneasa, o sesiune de instruire a primarilor și secretarilor unităților administrativ-teritoriale din Județul Arad cu privire la mai multe domenii din sfera comună de activitate a primăriilor și a unor instituții deconcentrate. Sub coordonarea doamnei Prefect al Județului Arad, Florentina Horgea și a domnului Subprefect Vasilică Damian, în fața participanților la instruire au venit specialiști care au prezentat aspecte și noutăți legislative din următoarele domenii: prevenirea situațiilor de urgență, avizarea-autorizarea anti-incendiu a clădirilor, serviciile voluntare pentru situații de urgență, raport al Direcției de Sănătate Publică privind calitatea apei potabile, situația acoperirii vaccinale pe anul 2018, neutralizarea deșeurilor de origine animală, apărarea împotriva inundațiilor, depunerea cererilor unice de plată în campania 2019 pentru subvenții în agricultură, proceduri pentru guvernare deschisă, transparentă și participativă, stadiul lucrărilor de înregistrare cadastrală sistematică, atribuțiile administrației publice privind mobilizarea la locul de muncă și evidența militară, legea ceremoniilor oficiale, modificări ale Codului de Procedură Civilă și aspecte jurisprudențiale în materia executării silite și aplicării Legii nr. 231/2018, prezentarea deciziilor nr. 3/2017 și 22/2016 ale Înaltei Curți de Casație și Justiție, surse de finanțare nerambursabile pentru proiecte ale administrațiilor locale, noi apariții normative cu referire directă la administrația publică, spețe dificile în munca zilnică de administrație, pregătirea economiei și a teritoriului pentru apărare, sarcini ce le revin primarilor și secretarilor în vederea organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din data de 26 mai 2019.
Nu în ultimul rând, aspecte legislative și procedurale din materia Ariilor naturale protejate au fost prezentate de către doamna Adi Croitoru, președinte al Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate. Participanții la instruire au aflat noutăți privind atribuțiile Serviciului Teritorial Arad al ANANP, modalitățile de interacțiune ale acestuia cu unitățile administrativ-teritoriale, precum și modalitățile de obținere a certificatului de marcă, respectiv a brandului de arie protejată pentru produsele din aceste arii.
„Avem un program foarte complex deoarece ne dorim ca toți angajații din primării să cunoască aceste informații și să fie în legalitate. Atât noi, la Prefectură, cât și cei din instituțiile deconcentrate trebuie să îi ajutăm cât putem pe funcționarii din primării atunci când se confruntă cu spețe mai dificile sau diverse aspecte legislative noi. Mă bucur că atât de multe instituții au răspuns convocării noastre și că există un interes mare din partea primarilor și secretarilor localităților din județul nostru. Le doresc tuturor succes, cât mai multe proiecte îndeplinite în folosul cetățenilor și cât mai multă atenție în domenii importante precum prevenirea situațiilor de urgență”, a declarat Prefectul Județului Arad, Florentina Horgea.