Instanța supremă a UE anulează o amendă de 1,49 miliarde EUR aplicată Google

by Adrian Pavel

Tribunalul Uniunii Europene a anulat miercuri (18 septembrie) amenda de 1,49 miliarde EUR aplicată Google de către Comisia Europeană pentru comportament anticoncurențial în cazul produsului AdSense, lăsând Comisiei puțin peste două luni pentru a face apel.
Decizia este un eșec pentru Comisie, care a amendat Google cu 8 miliarde EUR în trei cazuri de concurență. Chiar săptămâna trecută, suma de 2,42 miliarde EUR a fost confirmată ca decizie finală.
În martie 2019, Comisia a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piața publicității de căutare online.
Între 2006 și 2016, Google a impus clauze restrictive în contractele cu site-uri web terțe care utilizează produsul său AdSense for Search, instrumentul Google de monetizare a site-urilor web prin publicitate. Aceste clauze exclusive ar fi blocat afișarea pe aceste site-uri a serviciilor concurente de publicitate, limitând astfel concurența.
„Tribunalul […] anulează decizia prin care Comisia a impus Google o amendă de aproape 1,5 miliarde EUR”, se arată în comunicatul de presă al Tribunalului UE.
Tribunalul scrie că Comisia „nu a luat în considerare toate circumstanțele relevante în evaluarea sa” a clauzelor contractuale abuzive ale Google și a definiției pieței vizate.
Prin urmare, instanța a hotărât că Comisia nu a stabilit că clauzele identificate „constituiau un abuz de poziție dominantă ” și, prin urmare, nu încălcau tratatele UE.
În conformitate cu acordurile Google AdSense, pentru a avea o casetă de căutare Google, site-urile web trebuiau să afișeze exclusiv anunțuri furnizate de Google.
În plus, Google a solicitat plasarea premium a anunțurilor sale și a inclus clauze restrictive de modificare în contractele sale, conform cărora editorii trebuiau să „solicite aprobarea scrisă” a gigantului tehnologic american înainte de orice modificare a modului în care erau afișate anunțurile concurente.
Google a făcut apel la amendă în iunie 2019, susținând că practicile sale au fost concepute pentru a asigura o experiență consecventă a utilizatorilor. Comisia Europeană are acum la dispoziție două săptămâni și 10 zile pentru a contesta decizia la Curtea Europeană de Justiție (CEJ).
Un purtător de cuvânt al Comisiei a declarat pentru Euractiv că autoritatea de reglementare a concurenței din UE va evalua decizia, dar nu a confirmat sau infirmat că va face apel, conform euractiv.com.

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate