1. Feriți-vă de ”efectul cotofana” Ființele umane sunt incantate de obiecte noi si strălucitoare, de magazine pline care parca ne implora sa cheltuim bani. „Lucrurile noi si diferite atrag atentia rapid”, spune Elizabeth Dunn, profesor de psihologie la Universitatea British Columbia. Mai multe studii au aratat ca atunci cand oamenii vad ceva nou, „centrul de noutate” al creierului devine activ. Doar anticiparea de a interactiona cu ceva nou declanseaza activitate in creier, conform unui studiu de la University College din Londra, din 2007.
De aceea, trebuie să avem in vedere acest lucru, atunci când ne simțim atrasi sa dam bani pe ceva nou de care nu avem într-adevăr nevoie: ceea ce este nou acum va deveni vechi și mult mai puțin interesant la un moment dat.
3. Cheltuie bani cand zâmbești. O mulțime de oameni merg la magazin atunci când sunt nefericiti. Studiile realizate de psihologul Jennifer Lerner, de la Harvard, au arătat că tristețea crește consumul, atât de bunuri și cat si de produse alimentare. Mai mult decat atat, tristetea ii face pe oameni să plătească prețuri mai mari.
4. Ignora pretul, intr-un anumit mod. Nu e vorba că nu ar trebui să profiti de oferte, dar trebuie sa fii atent la ce se vinde. Sunt multe lucruri de vanzare, dar nu sunt cu adevarat lucruri pe care cumpărătorii le doresc sau au nevoie de ele. Sunt achiziționate pentru satisfactia de a obține un preț bun.
„Concentreaza-te pe ceea ce renunți, nu doar pe ceea ce obții. De multe ori cumpărătorii sunt atat de entuziasmati de o afacere, incat pierd din vedere cat cheltuie si ceea ce si-ar putea cumpara in schimb.”
Sursa: smartwoman.hotnews.ro