În ultimii ani, Oradea a devenit un exemplu de dezvoltare pentru toată România. Nu doar prin vorbe, așa cum e Aradul lui Falcă, ci și prin fapte. Cei care au vizitat Oradea în ultima perioadă au putut să vadă noua centură, pasajele de la intrare, centrul renovat, clădirile istorice reabilitate, un nou CET și multe altele, pe care la Arad nu le vedem. Și cel mai important lucru, majoritatea proiectelor sunt finanțate din fonduri europene, Oradea fiind printre primele municipii la acest capitol, în timp ce Aradul e la coadă.
Acum aflăm că la Oradea se va construi un nou pasaj rutier subteran, care va subtraversa b-dul Gen. Magheru, fiind corelat cu reabilitarea și lărgirea la trei benzi/sens a podului Dacia, conform infooradea.ro. Finanțarea acestui proiect se va face prin … POR 2014-2020, axa 4 – mobilitate urbană, adică pe bani europeni. Nu din împrumuturi BERD, nu plătind comisioane și dobânzi de milioane de euro, cum se întâmplă la Arad.
Tot la Oradea, în această perioadă, primăria construiește un pod peste Crișul Repede, în locul unei pasarele. Spre deosebire de Aradul administrat de Falcă, unde se construiesc … pasarele. Cam asta e diferența dintre cele două municipii în ultimii ani, dar și dintre cei doi primari. În timp ce la Oradea Ilie Bolojan transformă un oraș cenușiu într-o adevărată atracție turistică, Gheorghe Falcă transformă Mica Vienă, cum era denumit Aradul odinioară, în Marele Brad, un oraș tot mai negru, muncitoresc, în care se distruge tot ce ține de istoria Aradului. În timp ce Bolojan atrage fonduri europene și guvernamentale, pune în practică proiecte de zeci de milioane de euro, Gheorghe Falcă știe doar să caute scuze pentru lipsa investițiilor, aruncând vina pe opoziție, guvern, presă, extratereștrii, în general pe oricine altcineva în afara lui și a găștii din jurul lui, adică cei care împreună cu el au distrus Aradul în ultimii 14 ani.