Guvernul României a discutat cu mai multe companii din China posibilitatea realizării unei linii feroviare de mare viteză între Bucureşti şi Iaşi, care ar putea continua către Chişinău, în condiţiile în care Comisia Europeană se opune unei linii de mare viteză Bucureşti-Constanţa.
Premierul Victor Ponta a vrut marţi să vadă personal performanţa trenurilor de mare viteză din China şi s-a deplasat, alături de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cu un astfel de tren de la Beijing la Tianjin.
Cu acest prilej Ponta a arătat că recent Comisia Europeană a transmis guvernului că nu este de acord cu realizarea unui alt proiect pe linia Bucureşti-Constanţa.
În locul acestuia autorităţile române negociază cu companii din China realizarea unei legături feroviare de mare viteză între Bucureşti şi Iaşi, care să continue şi către Republica Moldova.
Acesta a arătat că îşi doreşte ca în România să realizeze primul proiect pilot de acest fel din Europa Centrală şi de Est şi a arătat că proiectul este unul integrat, ţara noastră urmând să contracteze din China atât tehnologia pentru calea ferată, cât şi trenurile de mare viteză.
„Preţul mediu pentru o linie de cea mai mare viteză, 350 km pe oră, este cam 20 de milioane de dolari (pe kilometru – n.r.), însă eu cred că România, nefiind distanţe atât de mari, are nevoie de tehnologie care prevede 200-250 de kilometri”, a mai spus Ponta.
Şeful guvernului a mai arătat că în 2015 s-ar putea şti dacă acest proiect este viabil.
„În 2015, după ce terminăm cu campaniile electorale, cu toate celelalte lucruri care de obicei împiedică proiectele în România este momentul în care putem într-adevăr să avansăm foarte mult cu toate proiectele”, a arătat Ponta.
Premierul României a vizitat la Tianjin şi un parc tehnologic, având în vedere că Guvernul României intenţionează la rândul său să construiască în perioada următoare şase parcuri tehnologice, specializate pe diverse domenii.
Sursa: mediafax.ro