Este haos în gări în urma grevei angajaților din CFR Infrastructură. Până la ora 09:00 niciun tren nu va circula la noi în țară.
Sosiri – cele mai mari întârzieri:
RE CRAIOVA – 130 minute
RE ROISIORI – 120 minute
RE Mărășești – 110 minute
Arad, Urziceni, Brașov – 100 minute
Plecări – cele mai mari întârzieri:
RE Aeroport 110 minute
IR Brașov 105 minute
IR constanta 90 minute
Nu mai puțin de 17.000 de angajați din CFR participă la greva de avertisment iar sindicaliștii vor să atragă atenția, în acest mod, asupra lipsei contractelor colective de muncă, a salariilor mult prea mici și a fondurilor insuficiente pentru investiții.
Și chiar dacă angajații de la CFR Călători nu participă la grevă, circulația a peste 260 de trenuri care aparțin operatorului de stat dar și privat va fi totuși afectată.
Așadar, trenurile nu vor circula vineri, între orele 7.00 şi 9.00. Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane organizează o grevă de avertisment, care va avea implicații asupra circulației feroviare și va genera întârzieri semnificative.
CFR Călători anunțase că, urmare a adreselor oficiale primite din partea Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane și a Alianței Sindicale a Federațiilor Drum de Fier – Elcatel, prin care se anunță că în data de 15 septembrie 2023, în intervalul orar 07:00 – 09:00, se va desfășura o grevă de avertisment cu încetarea lucrului, iar această acțiune va avea implicații asupra circulației feroviare și va genera întârzieri semnificative, atât în circulația trenurilor de călători, cât și a trenurilor de marfă.
Pentru informații referitoare la modificările din graficul de circulație al trenurilor, pentru data de 15 septembrie 2023, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a operatorului național de transport feroviar de călători, precum și cele ale Operatorilor Privați de Transport Feroviar de Călători.
Printre altele, ceferiștii se plâng de lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate, lipsa de investiţii în material rulant de calitate, modern, etc.