Google, liderul serviciilor de căutare generală pe Internet, a dezvăluit o restructurare surprinzătoare a activității, prin crearea unei noi companii mamă, numită Alphabet Inc, transmite BBC.
După restructurare, Google va păstra cele mai cunoscute afaceri ale sale, cum ar fi serviciile de căutare generală pe Internet, aplicațiile, YouTube și Android.
Unele entități mai recente, precum diviziile de investiții și cercetare, subsidiara „smart-home” Nest și divizia de drone, vor fi sub sigla Alphabet.
Fondatorul Google, Larry Page, a explicat că va fi creată o structură mai simplă pentru ceea ce a devenit un grup de afaceri diverse. Acesta a adăugat: ‘Noua structură ne va permite să ne concentrăm în continuare pe oportunitățile extraordinare din interiorul Google. Companiile Alphabet trebuie să fie independente și să-și dezvolte propriile branduri’.
Larry Page va deveni director general al Alphabet, în timp ce vicepreședintele Sundar Pichai va fi noul director general al Google. Directorul financiar al Google, Ruth Porat, va deține aceeași funcție, atât la Google, cât și la Alphabet.
Analiștii consideră că noua structură va permite investitorilor să cunoască mai bine strategia și cheltuielile făcute de Google pentru noile produse.
„Numele Alphabet a fost ales din două motive. Reprezintă limba, ‘centrul cercetărilor Google’, iar Alpha-bet înseamnă ‘profit peste medie’, ceea ce vrem noi să realizăm”, a explicat Larry Page.
Companiile americane Apple și Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, conform BrandZTM Top 100 — clasamentul celor mai valoroase 100 branduri la nivel global, dat publicității de WPP și Millward Brown.
Potrivit acestui studiu, în ultimul an, valoarea brandului Apple a crescut cu 67%, până la 247 de miliarde de dolari, în timp ce valoarea brandului Google a urcat cu 9%, până la 173,7 miliarde de dolari.
Sursa: agerpres.ro