După adoptarea în Senat, propunerea legislativă privind asigurarea infrastructurii de alimentare pentru vehiculele electrice a intrat în dezbatere la Comisiile de specialitate din Camera Deputaţilor.
La sfârşitul lunii ianuarie, proiectul de lege a obţinut avizul favorabil al Comisiei pentru muncă şi protecţie socială, urmând ca şi celelalte comisii să transmită raport sau aviz, după caz, în cel mai scurt timp.
Proiectul de lege privind asigurarea infrastructurii alimentare pentru vehicule electrice (PLx nr.560/2017) poate fi consultat pe website-ul Camerei Deputaţilor. Acesta prevede ca, până la 31 decembrie 2020, autorităţile locale din localităţile cu peste 100.000 de locuitori să realizeze minim cinci puncte publice de reîncărcare, cu capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare; fiecare sector al municipiului Bucureşti să realizeze minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, cu capacitate de alimentare de 10 maşini fiecare; benzinăriile cu peste 16 pompe de alimentare să realizeze minim două puncte publice de reîncărcare cu capacitate de alimentare de 2 maşini fiecare.
”La considerentele în baza cărora am iniţiat proiectul de lege – aportul utilizării vehiculelor electrice la diminuarea poluării aerului şi alinierea ţării noastre la tendinţele europene de dezvoltare a transportului electric, se mai adaugă unul: Comisia Europeană trimite România în faţa Curţii de Justiţie a UE pentru că nu a notificat cadrul naţional de politică conform Directivei 2014/94/UE referitoare la instalarea infrastructurii pentru combustibilii alternativi.
Adoptarea acestui proiect de lege devine astfel stringentă, suplinind lipsa măsurilor luate la nivel guvernamental. Consider că este important ca parlamentarii să voteze în favoarea sa, pentru ca România să nu rişte intrarea în procedură de infringement şi în acest domeniu”, spune deputatul PNL Glad Varga.