Germania a înregistrat anul trecut un adevărat boom al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, care, potrivit analiştilor, se datorează parţial subvenţiilor generoase de până la 9.000 de euro acordate de guvernul german la achiziţionarea unui astfel de automobil, transmite agerpres.ro.
Potrivit unui raport publicat marţi de institutul de cercetare Center for Solar Energy and Hydrogen Research Baden-Wuerttemberg (ZSW), Germania a trecut în faţa SUA devenind a doua mare piaţă din lume pentru automobilele electrice.
China a rămas cea mai mare piaţă pentru industria automobilelor electrice şi hibride, cu 1,25 milioane de astfel de automobile înmatriculate în 2020, adică o treime din totalul global de 3,18 milioane unităţi. Însă ponderea ocupată de China în piaţa globală se reduce. Anul trecut piaţa automobilelor electrice din China a crescut cu doar 3% în timp ce la nivel mondial a crescut cu 38%.
Avansul puternic înregistrat anul trecut de piaţa mondială a automobilelor electrice a fost influenţat în primul rând de Europa, în frunte cu Germania, unde vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut cu 264% în ritm anual, până la 395.000 de unităţi, acesta fiind cel mai puternic ritm de creştere înregistra pe ansamblu, susţin cercetătorii de la ZSW.
În total, Europa, incluzând Uniunea Europeană, Marea Britanie, Norvegia, Islanda şi Elveţia, a înregistrat o creştere de 134% a înmatriculărilor de automobile electrice şi hibride până la 1,37 milioane unităţi. Ritmul de creştere a pieţei din Europa este net superior celui înregistrat de piaţa din China, unde vânzările au crescut cu doar 3%.
După China şi Germania, SUA sunt a treia piaţă mondială cu 322.000 de automobile electrice şi hibride înmatriculate anul trecut, urmată de Franţa cu 195.000 de unităţi, Marea Britanie cu 175.000 de unităţi şi Norvegia cu 108.000 de automobile electrice şi hibride înmatriculate. Pe locul şapte este Suedia cu 94.000 de automobile ecologice, urmată de Olanda cu 88.000, Italia cu 60.000 şi Canada cu 53.000.
„Piaţa automobilelor electrice arată evoluţii promiţătoare în multe ţări, în special în Uniunea Europeană”, a apreciat Frithjof Staiss, membru în consiliul de administraţie de la ZSW. Cu toate acestea, Frithjof Staiss a subliniat că creşterea a fost influenţată de subvenţiile mari şi alte facilităţi precum cota redusă de TVA aplicabilă în Germania, adăugând că aceste stimulente trebuie să fie convertite într-o creştere care să provină din rândul pieţei.