O nouă expoziţie va fi inaugurată în această perioadă la Muzeul Preparandiei din Arad (str. Preparandiei nr. 13). Este vorba despre Reclame vechi românești. Expoziţia este organizată de Centrul Cultural Municipal Arad în colaborare cu GMMC. Evenimentul inaugural va avea loc vineri 25 august la ora 24 şi face parte din programul Zilelor Aradului. Intrarea este gratuită pe întreaga perioadă de desfășurare: 25 august – 15 octombrie 2017. În seara deschiderii expoziţiei în curtea Preparandiei va fi proiectată o selecție de spoturi publicitare video premiate în ultimii ani.
Expoziția Reclame vechi româneşti are la bază impresionanta colecție privată a lui Florian Ciobanu, fiind structurată pe trei perioade: antebelic, interbelic și comunism.
Florian Ciobanu este stabilit în Bucureşti şi este colecţionar de reclamă tipărită publicată în periodice. A lucrat o vreme în publicitate în companii precum DDB România şi TBWA Bucharest. Cea mai veche piesă din colecţia lui Florian Ciobanu este un număr din februarie 1830 a „Curierului românesc” al lui Ion Heliade Rădulescu. Piesele din colecţia sa acoperă perioada 1840 – 1995. Prima sa expoziţie a avut loc în cadrul Festivalului de Publicitate AdDor 2005. În aceeaşi perioadă impresionanta sa colecţie a apărut la TV la emisiunea Marcă înregistrată cu Mihai Dobroholschi. Florian Ciobanu deţine peste 5000 de periodice şi programe de teatru. O parte a colecţiei sale (afişe, materiale de propagandă, periodice) se află în expoziţii permanente. De-a lungul timpului a avut expoziţii la Cramele Rhein Azuga, la IAA România, Librăria Cărtureşti Verona. Timp de trei ani colecţia sa a fost expusă la Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa.
„Îmi doresc ca în cele din urmă colecţia mea să se concretizeze într-un muzeu al reclamelor din România care să ilustreze felul în care se făcea publicitate la noi în diverse perioade. Îmi doresc de asemenea să duc la capăt proiectul muzeului virtual. Sunt deţinătorul numelui de domeniu reclamevechi.ro. Când am achiziţionat acest nume de domeniu visam să găzduiască atât un muzeu virtual al reclamei, cât şi să funcţioneze ca o bancă de imagini, iar banii pe care i-aş câştiga din vânzarea de imagini să-i reinvestesc în îmbogăţirea colecţiei. Pentru că eu sunt un colecţionar, i-ar ăsta e un adevărat microb.”, a spus Florian Ciobanu