EVIDENTA PERSOANELOR: MULTI CETATENI AU ACTELE DE IDENTITATE EXPIRATE

by Andreea Radu

Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad aduce la cunoştinţa cetăţenilor că, potrivit cadrului legislativ în vigoare pe linie de evidenţă a persoanelor, respectiv O.U.G nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 290/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în sarcina cetăţeanului român se stabileşte obligaţia de a deţine un act de identitate valabil – documentul fiind eliberat exclusiv la solicitarea acestuia.
Având în vedere faptul că mulţi cetăţeni posedă act de identitate cu termenul de valabilitate expirat, facem un apel către aceste persoane pentru a se prezenta la serviciul de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu pentru a solicita eliberarea unui nou document de identitate.
Pentru a evita situaţiile neplăcute în care pot deveni contravenienţi la prevederile legii aceştia vor solicita:
– în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, minorul însoţit de unul dintre părinţi sau de reprezentantul legal va solicita Serviciului de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu eliberarea unui act de identitate;
– cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul, va solicita Serviciului de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu eliberarea unui nou document.

Facebook Comments

Centrul de preferințe pentru confidențialitate