EVIDENTA PERSOANELOR FACE UN APEL CATRE ARADENI SA-SI VERIFICE PERIODIC VALABILITATEA ACTELOR DE IDENTITATE

by Cosmin Mihuta

În vederea eficientizării activităţilor pentru punerea în legalitate a cetăţenilor cu acte de identitate, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad face un apel către toţi cetăţenii pentru a verifica periodic termenul de valabilitate al actelor de identitate, în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care pot deveni contravenienţi la prevederile legii.
Întrucât cetăţeanului român îi revine obligaţia de a deţine un act de identitate valabil, acesta va solicita Serviciului local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu, eliberarea unui nou document:
– cu minim 15 zile şi maxim 180 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al actului de identitate, respectiv în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, în cazul eliberării primului act de identitate ori, ca urmare a producerii unor modificări privind schimbarea numelui, schimbarea domiciliului, pierdere,furt,distrugere, deteriorat, etc.

Documentele pe care cetăţenii trebuie să le prezinte în susţinerea cererii pentru eliberarea actului de identitate, sunt:

 Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
 Certificatul de naştere al solicitantului şi ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
 Certificatul de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ/certificatul de deces al soţului decedat, original şi copie ( după caz);
 Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
 Consimţământul proprietarului spaţiului de locuit (după caz);
 Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei;
 Timbru extrajudiciar în valoare de 5 lei sau documentul cu care se face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.

Persoanele care nu au posibilitatea de a prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate vor fi puse în legalitate cu cărţi de identitate provizorii.
Menţionăm, că cele 18 Servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor de pe raza judeţului înfiinţate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale sunt:

 SPCLEP al mun. Arad cu sediul în mun. Arad, C-lea Aurel Vlaicu nr. 223- 225 în incinta Galeria Mall;
 SPCLEP oraş Chişineu-Criş;
 SPCLEP oraş Curtici;
 SPCLEP oraş Ineu;
 SPCLEP oraş Lipova;
 SPCLEP oraş Nădlac;
 SPCLEP oraş Pecica;
 SPCLEP oraş Pîncota;
 SPCLEP oraş Sântana;
 SPCLEP oraş Sebiş;
 SPCLEP com. Beliu;
 SPCLEP com. Gurahonţ;
 SPCLEP com. Săvîrşin;
 SPCLEP com. Socodor;
 SPCLEP com. Tîrnova;
 SPCLEP com. Vinga;
 SPCLEP com. Vîrfurile;
 SPCLEP com. Vladimirescu.

Facebook Comments