Primăria Capitalei a informat marți, oficial, compania Astra Vagoane Călători că a câștigat licitația pentru tramvaie din București și că în scurt timp va avea loc semnarea contractului. Primele tramvaie ar fi fost deja pe fluxul de producție, dacă primarul general Gabriela Firea nu ar fi contestat la Curtea de Apel decizia CNSC, care dădea drept câștigătoare compania arădeană în defavoarea turcilor de la Durmazlar.
După îndelungi tergiversări, bucureștenii vor putea circula cu tramvaie noi produse în România. Primăria Municipiului București a trimis marți către Asocierea Astra Vagoane Călători (România) – CRRC Qingdao Sifang (China) o ”Comunicare privind rezultatul procedurii de atribuire <Achiziționarea a 100 de tramvaie>. Prin această adresă, asocierea menționată este înștiințată că a fost desemnată câștigătoarea procedurii de achiziție și că i se va comunica data și ora la care va avea loc semnarea contractului.
”Comisia de evaluare a desemnat oferta prezentată de către asocierea Astra Vagoane Călători (lider) – CRRC Qingdao Sifang Co, LTD (asociat) ca fiind oferta câștigătoare, cu propunere financiară în valoare de 840.882.207,000 lei fără TVA pentru un număr de 100 de bucăți de tramvaie de tip ASTRA, cu un preț unitar de 8.408.822,00 lei fără TVA, așa cum a fost stabilit în propunerea financiară și pe baza propunerii tehnice prezentate”, se arată în documentul citat.
Primăria Capitalei a contestat decizia CNSC privind licitația pentru tramvaie din București
Primăria Capitalei atribuise inițial contractul pentru furnizarea celor 100 de tramvaie companiei turcești Durmazlar.
Apoi, în luna decembrie a anului trecut, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a infirmat această atribuire, care s-a constituit într-un adevărat rechizitoriu la adresa autorității contractante – Primăria Municipiului București.
Cea mai dură concluzie cuprinsă în decizia CNSC este cea prin care membrii Consiliului spun, negru pe alb, că oferta firmei turcești Durmazlar trebuia respinsă încă de la bun început și nu ar fi trebuit să participe la licitație. Este vorba de faptul că Durmazlar nu a inclus în dosarul cu care s-a prezentat la licitație graficul de livrare a tramvaielor, iar acest document a fost depus ulterior, la clarificări. ”Într-adevăr, legislația permite completarea ofertei cu informații formale sau de confirmare, însă prezentarea graficului de livrare și a angajamentului ferm nu poate fi considerată o astfel de completare, cu atât mai mult cu cât, pe baza informațiilor primite, în cazul de față, oferta Durmazlar Makina Sanayi Ve Ticaret AȘ a obținut un punctaj mai mare care a condus la ocuparea primei poziții în clasament”, se arată în decizia CNSC.
Decizie pe care nu au atacat-o turcii de la Durmazlar, ci Primăria Capitalei. Însă Curtea de Apel București a menținut decizia CNSC.
Sursa: clubferoviar.ro