Conducerea Consiliului Județean Arad promite de la începutul mandatului că reabilitează drumul Arad – Șiria, probabil cel mai circulat drum județean, care de-a lungul anilor a făcut zeci de victime și a produs pagube materiale pentru mii de arădeni, în urma unor accidente sau din cauza gropilor din carosabil.
Nu o dată i-am auzit pe Iustin Cionca și Sergiu Bîlcea anunțând cu surle și trâmbițe, ba că vor începe lucrările, ba că s-a obținut finanțarea, ba că s-a demarat licitația etc. Tot felul de anunțuri, care mai de care mai pompoase, fără nicio finalitate în practică: în 2017 spuneau că vor începe lucrările în 2018, în 2018 se certau cu Guvernul PSD și anunțau că în 2019 vor face licitația și vor demara lucrările și le vor finaliza în acest an. A trecut și 2019, a început și 2020 și nimic, drumul este în aceeași stare, nici măcar n-au demarat lucrările, nici măcar nu s-a semnat contractul.
În anii trecuți, Cionca și Bîlcea dădeau vina pe Guvernul PSD, că blochează procedurile, pe parlamentarii PSD care nu modifică legea achizițiilor, dar de cinci luni nu mai există nicio scuză. Din octombrie, guvernarea e a PNL, care putea să modifice legislația achizițiilor publice prin ordonanță de urgență, așa cum a dat ordonanțe pentru tot felul de interese ale unor companii multinaționale sau bănci. N-am auzit de vreo intervenție publică a șefilor CJA, în care să solicite modificarea legislației, n-am văzut vreo conferință în care să arate cu degetul spre parlamentarii PNL sau spre guvern că nu inițiază modificări legislative în zona achizițiilor publice, care blochează investițiile primăriilor, consiliilor județene, ministerelor, agențiilor guvernamentale.
Probabil, de când a ajuns PNL la guvernare totul e roz în domeniul achizițiilor publice, iar șefii CJA nu mai au motive să se plângă. Din păcate, au nenumărate motive arădenii, care sunt nevoiți să circule în continuare pe drumuri pline de gropi, cum este și Arad – Șiria.