Românii sunt un popor creativ, plin de imaginație, inclusiv în afaceri, acolo unde îți trebuie multă inventivitate pentru a trece cu bine prin furcile caudine ale blocajului financiar. Dincolo de modul în care reușesc să se descurce în business, unii cu succes, alții mai greu, există un capitol la care, cu siguranță, antreprenorii români stau foarte bine – cartea de vizită. Din datele statistice ONRC, analizate de KeysFin, pare că nu există antreprenor care să nu aspire la ideea de a-și trece în denumirea firmei un „internațional”, un „business”, „impex”, „management” sau „consulting”.
Tu ai face afaceri cu o firmă cu denumirea „Simplu și eficient SRL” sau cu „Sigur că da SRL”? La prima vedere, premizele par a fi pozitive. Lucrurile par a fi ceva mai complicate, din această perspectivă, dacă vrei să faci afaceri cu „Vodoo Solutions” sau mai ales cu „Ultimul Neuron SRL”.
Soluția este să le verifici datele financiare, să vezi dacă nu au probleme cu furnizorii, dispute comerciale etc. Verificarea temeinică a afacerii este valabilă, bineînțeles, în cazul tuturor companiilor, inclusiv a celor care poartă denumiri precum „Toate Bune SRL”’.
Asta pentru că, dincolo de fațadă, în spate se pot ascunde balauri (vezi cazul Balaurul SRL), zmei (Zmeul Zmeilor SRL) sau, de ce nu un Făt-Frumos (Fat Frumos SRL). Din denumire, pare că investitorii și-au asumat un rol bine definit în comunitatea de business însă, ca de obicei, aparențele pot să înșele. Făt-Frumos poate fi, până la urmă, un balaur și să îți creeze probleme mai ceva ca varanii (Varanul SRL) sau cormoranii (Cormoran SRL).
Ideea e că, dacă vrei afaceri sigure, trebuie să apelezi la serviciile de business information, ca să nu cazi în „Prăpastia SRL” sau să ajungi în „Faliment SRL” și, pe cale de consecință în „Iad SRL”.
Românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-și denumi afacerea. Cei mai mulți aspiră la business-uri serioase, motiv pentru care vor să-și asigure, încă din denumire, aspirațiile profesionale. Așa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme să includă denumirea de TRANS, IMPEX (17702), CONSTRUCT (17582), CONSULTING (11339), GROUP/GRUP (10443), INVEST (9210), EURO (7322), TOP (peste 5122), INTERNATIONAL/INTERNAȚIONAL (5084) sau BUSINESS (4714). După cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ în numele lor TRANS (42,4 miliarde lei), IMPEX (29,2 miliarde lei) și TRADING (27,9 miliarde lei)”, arată analiza citată.
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Management, Media, Expert, Concept şi Logistic.
Dincolo de aceste nume „serioase”, în business-ul românesc, imaginația zburdă fără limite, iar multe companii au denumiri care au legătură, printre altele, de la zodiile antreprenorilor (BERBEC SRL, TAURUS, SAGITARIUS CAPRICORNE), la orașe (PARIS – 75 de firme, VEGAS (40), MIAMI, chiar și BABILON).
Atributele asociate business-ului sunt, de asemenea, la mare căutare în mediul de business. În România există peste 900 de firme care includ „Universal”, iar alte câteva mii au în denumire CONVENABIL, SPLENDID, FAVORIT, TALISMAN, ELIXIR, FORTUNA, PRO ACTIV, TRANSCEND, STRICT NECESAR, SOLEMN, SIMBOLIC, SINCER, UTIL sau UNIC.
Sunt peste 400 de firme care poartă denumirea VIP, 36 care includ „WOW” și alte câteva denumite „ZEN” SAU „STRES”. Stress-ul este o problemă reală în business, care necesită o abordare serioasă.
„Oare cum o fi să faci afaceri cu o firmă denumită Faliment? Probabil include un plus de adrenalină. Cert este că există o mulțime de denumiri cel puțin surprinzătoare, de la culori (ALBASTRU ROȘU SRL, BLUE, RED DOT) la animale (CORMORAN, VARAN, VIPERA, UNICORN, VRĂBIUȚA, WOLF), flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema sau inspirate din show-bizz – VANDAME SRL, MADONNA SRL, ELVIS SRL, METALLICA SRL, CIC-CEAK CONSTRUCT SRL etc. Calitatea serviciilor în business este, bineînțeles, esențială, și cum poate fi mai bine scoasă în evidență decât din denumiri precum DIAMANT BETON sau BRILIANT. Trebuie menționată, bineînțeles, și SO BIG SRL”.
Optimismul este un atribut caracteristic românilor. Credem în viitor, în ideea de prosperitate, de profit, iar mulți dintre oamenii de afaceri au ținut să includă inclusiv în denumirea firmelor acest aspect pozitiv. Avem firme care sunt numite VIITOR, PROFIT, SUCCES, PROFITABIL sau chiar BIGBANG sau PULSAR, probabil pe ideea unui tun spectaculos în business. Bineînțeles, denumirea de TUN este prezentă pe cartea de vizită a multor companii.
“Toate aceste denumiri țin de dorința antreprenorilor de a-și impresiona clienții. E un mod de reclamă, care să creeze ideea că în spate se află un capital solid și nu o firmă de apartament, cum sunt peste 90% dintre companii. Tot la acest capitol sunt incluse și denumirile precum owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager etc.”, spun analiştii.
Există, bineînţeles, şi exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul național. Avem peste 170 de firme cu numele MIORIȚA și alte câteva sute cu denumiri precum PRÂSLEA, COSÂNZEANA, BALTAGUL etc. MOLDOVA, TRANSILVANIA, BANAT, OLTENIA se află, de asemenea, pe lista denumirilor de firme.
Analiza KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele aproximativ 636.000 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2017.
Sursa: rador.ro
Foto: keysfin