De azi încep înscrierile la grădiniță. Actele necesare și criteriile de departajare

by Andreea Radu

Din 31 mai încep înscrierile la grădiniță pentru anul școlar 2021-2022. Reînscrierile pentru cei care frecventează deja învățământul preșcolar au început încă din 17 mai, scrie antena3.ro.

Potrivit anunțului oficial al Ministerului Educației de luni, 31 mai 2021, încep înscrierile la grădiniță pentru anul școlar 2021-2022.

Ministerul Educației a aprobat, pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, derularea succesivă a etapelor: ‘reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor – cu începere din data 17 mai și înscrierea copiilor nou-veniți – cu începere din data de 31 mai.’

Actele necesare pentru înscrierea/reînscrierea la grădiniță

Pentru înscrierea/reînscrierea la grădiniță, este nevoie de:

– cererea de înscriere la grădiniță;
– copie certificat de naştere copil;
– copie C.I. părinte/tutore/reprezentant legal;
– fişa medicală a copilului hotărâri judecătorești (dacă este cazul);
– adeverinţe cu veniturile părinţilor sau alte acte doveditoare ale venitului familial, pentru grădiniţele cu program prelungit şi săptămânal.

Părinţii completează maximum trei opțiuni pentru unitățile de învățământ.

Unde se depun documentele necesare înscrierii

Orarul reînscrierilor/înscrierilor este stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi este afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, inclusiv pe site-ul acesteia, în cazul în care există, dar şi pe site-urile inspectoratelor şcolare.

Părinții pot comunica datele necesare unității de învățământ, pentru inscriere prin poștă electronică, telefonic sau fax, pentru a fi introduse în aplicația specifică.

‘Etapa de validare a fișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura în momentul anunțării de către unitatea de învățământ, pe zile și intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicație, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție sanitară. Aceste date vor fi publicate atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.’, precizează Ministerul Educației în comunicat.

Ocuparea locurilor libere după finalizarea etapei de reînscriere se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică. Dacă într-o unitate de învăţământ numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare a copiilor

În cazul în care numărul înscrierilor excede pe cel al locurilor, copiii sunt departajați de :

‘- existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);

– existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte;

– existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă;

– existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.’

De asemenea, Ministerul Educației precizează: ‘criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 28 mai 2021) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.

Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.’

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Informațiile, făcute publice pentru asigurarea transparenței procesului de înscriere/reînscriere

Potrivit Ministerului Educației, pentru asigurarea transparenţei procesului de reînscriere/înscriere, conducerile unităţilor de învăţământ preşcolar vor posta, de asemenea, pe site-ul unității de învățământ/ISJ și, la vedere, pentru toţi cei interesaţi, următoarele informaţii:

‘- capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată);

– numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2021 – 2022 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare);

– criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor.’

Facebook Comments