Consiliul Concurenţei va lansa astăzi Monitorul Preţurilor, platforma online unde vor putea fi aflate preţurile produselor de bază comercializate de cei mai mari retaileri din industria alimentară va fi disponibilă pentru toţi clienţii interesaţi, potrivit economica.net.
Platforma va fi disponibilă pentru toţi clienţii interesaţi. În proiect au intrat toţi marii comercianţi alimentari cu excepţia discounterului german Lidl care are preţurile la zi pe propriul site. „Vrem să creăm, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platformă on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preţurilor, prin intermediul căreia clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi. În acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune”, declara, în vară, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. Principala problemă cu care se confrunta autoritatea de concurenţă în acest caz era reticenţa marilor lanţuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanţii acestora au sustinut de mai multe ori că Monitorul Preţurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preţ pot apărea zilnic şi chiar de mai multe ori pe zi. În prezent, marii retailerii deţin aproximativ 60% din piaţa de comerţ din România.
Sursa: economica.net