În orașul în care administrația Falcă achiziționează bănci cu 8000 de euro bucata și coșuri de gunoi cu 700 de euro bucata, nu puteam avea o parcare subterană construită la prețuri normale, așa cum se întâmplă în alte orașe ale țării. Dacă la Oradea, de exemplu, o parcare cu aproape 500 de locuri, pe trei niveluri, costă 7,5 milioane de euro, așa cum am mai arătat într-un material anterior, la Arad o parcare subterană pe două niveluri, deci o lucrare mult mai simplă, cu 588 de locuri, costă de patru ori mai mult, adică 30 de milioane de euro.
Astăzi vă prezentăm încă o comparație cu alte administrații, pentru a vedea cât de mare e jaful în Arad și cum se umflă costurile pentru ca firmele de casă ale PNL să prospere. Aceleași firme de casă care câștigă cam tot ce e licitație importantă în județul Arad, fie că vorbim de Primăria Arad sau Consiliul județean.
Așadar, Primăria Arad vrea să construiască o parcare subterană de 588 de locuri în piața Avram Iancu, pe două niveluri, costul total al investiției ridicându-se la 30 de milioane de euro. Făcând un calcul simplu, constatăm că un loc de parcare construit prin proiectul Primăriei Arad va costa nu mai puțin de 51.020 de euro.
În același timp, tot în România, în celălalt capăt al țării, Primăria Iași vizează realizarea a peste 4.200 de locuri de parcare, costurile fiind estimate la 65 milioane euro. La un simplu calcul, constatăm că un loc de parcare construit în Iași se ridică la 15.476 de euro, adică de peste trei ori mai mic decât cel de la Arad.
Ca lucrurile să fie și mai clare, vă dăm exemplul unei parcări subterane construite în Craiova, cu fonduri europene (administrația Falcă nu s-a prea priceput la astfel de fonduri), și care a costat 17,7 milioane de euro. Este vorba despre construcția a 619 locuri de parcare, costul pentru un loc de parcare fiind de 28.595 de euro. Așadar, aproape la jumătate de preț, deși parcarea are mai multe locuri decât cea de la Arad.
Sunt încă două exemple care ne arată cum se cheltuie banul public în municipiul nostru. Nu mai vorbim de calitatea lucrărilor, care lasă de dorit în ultimii 15 ani, de când la cârma orașului s-a instalat administrația portocalie a lui Gheorghe Falcă.