Școlile din țară aflate în scenariul roșu își desfășoară cursurile exclusiv online, iar acest aspect ridică problema modului în care pot fi evaluați și notați elevii.
Robert Eckstein, profesor de informatică la un liceu din Capitală, a explicat la Digi24 că până în acest moment, a fost relativ ușor ca elevii să fie notați, ei fiind la școală, în mare parte.
„Cei mai mulți copii au fost la școală, primele note au fost puse. Acum, copiii vor completa formulare online, vor putea să dea răspunsuri în căsuțe, acestea vor fi colectate tot online și corectate de profesori, există soluții în special în varianta documentelor online care pot fi completate”, a propus profesorul.
Problema este dacă copiii rezolva problemele singuri, pentru a se evita fraudele.
„O soluție este să pui copilul să răspundă la întrebări, să fie îndreptată camera spre el, asta înseamnă să aibă cameră la laptop, tabletă. Câtă vreme nu le poți asigura asta trebuie să mergi pe încredere. Trebuie să știi să pui întrebări personalizate, să dai sarcini diferite copiilor, să îți dai seama dacă copilul răspunde spontan. Dacă are o întârziere, probabil că el consultă diverse materiale.
Poate școala ar trebui să se schimbe, să trecem de la memorare … în loc să memorăm la infinit formule pe care nu le vom folosi la nimic, să lăsăm copilul să își ia răspunsurile cu sursele deschise să vedem dacă poate aplica cele învățate. Dacă poate aplica, foarte bine!”, a explicat Robert Eckstein.
Sursa: digi24.ro