CUM L-A TRANSFORMAT GHEORGHE FALCA PE IOHANNIS INTR-UN PREDICATOR BRAZILIAN

by Cosmin Mihuta

Directorul EVZ, Dan Andronic, a publicat, duminica, o serie de informatii de culise despre imaginea lui Klaus Iohannis.

Intr-un editorial publica in evz.ro, Andronic spune ca Iohannis seamana cu un „predicator brazilian” si ca are niste informatii din PNL si PDL potrivit carora aura religioasa a lui Iohannis ar avea o posibila influentata din partea lui Gheorghe Falca.

„Voi ați observat aura din jurul imaginii lui Iohannis? Eu da. I-am văzut ieri afișele prin oraș și mi-au adus aminte de cele cu un predicator brazilian care apărea pe la diverse televiziuni dubioase, vorbind o română cu intonații ciudate. Zona luminoasă care-i înconjoară silueta, realizată în Photoshop (că doar nu o fi adevărată?!), mișcarea mânilor prin care vrea să ne arate că ne îmbrățișează pe toți, privirea galeșă, cămașa albă (cu cravata mulată ușor pe burtă), toate elementele astea ne duc spre ideea Izbăvitorului, a mesagerului “lucrului bine făcut”.

Cum se poate transforma imaginea unui candidat la președinție în cea de predicator din amvon? Poate fi eficientă o asemenea imagine în campania electorală?

Egreu de spus, pentru că în general sunt folosite cercetări calitative pentru asemenea găselnițe, dar văzând graba și improvizația care a marcat campania ACL sunt convins că nu au mai testa nimic.

Unele surse din zona liberală mi-au indicat o posibilă influență a primarului Aradului, Gheorghe Falcă, asupra imagisticii campaniei lui Klaus Iohannis, în special prin componenta religioasă. Alte surse spun că cei care au realizat portofoliul de imagini au avut în vedere o apropiere a imaginii lui Klaus Iohannis de ce a lui Traian Băsescu.

O parte din speculații țin cont de faptul că Falcă, un apropiat al Președintelui ACL, este cunoscut pentru relația cu Biserica Penticostală: “Falcă a luat lecții de oratorie și acum îl învață și pe Iohannis”.

Cei din PDL mi-au confirmat parțial informațiile, dar spun că echipa de campanie (coordonată de Felix Tătaru) îi recomandă  candidatului ACL să deschidă brațele cât mai larg sau să țină degetul arătător în jos, gesturi cu care poate convinge electoratul.

Aura de care vă vorbeam la început ar fi de fapt un efect în Photoshop prin care s-a dorit atenuarea contrastului dat de tenul candidatului Iohannis”, a scris Dan Andronic.

 

Sursa: stiripesurse.ro

Facebook Comments