Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii cu ajutorul băncilor.
Oamenii îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, informează Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului.
Şi băncile pot interveni pentru a-i proteja pe clienți. La ING, de exemplu, preluarea cererilor de refuz la plata pentru zborurile anulate se poate realiza atât telefonic cât și prin mesaj privat pe pagina lor de Facebook.
Compania Blue Air, care anunțase suspendarea zborurilor până în 12 septembrie, a anunțat că își propune să reia zborurile din 10 octombrie. „Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale”, arată compania.
Zboruri anulate. Procedura unei bănci de a recupera banii
„Venim în ajutorul clienților ING Bank România, care sunt puși în situația de a solicită refuzuri la plată, ca urmare a anulării zborurilor din ultima perioadă, cu pașii ce trebuie urmați în vederea gestionării corecte a acestor solicitări.
Menționăm că momentan poziția comerciantului cu privire la modul de gestionare a retururilor necesare nu este una clară, acest lucru având impact asupra inițierii unei dispute bancare.
Pentru gestionarea cu eficiență a acestor solicitări, este necesar ca în completarea cererii de refuz la plată clienții să ne transmită următoarele:
• Dovada de contactare a comerciantului (mail/ printscreen)
• Dovada de imposibilitate a contactării comerciantului, în situația în care pagina a fost dezactivată, nu mai există (printscreen)
• E-mail de confirmare/rezervare zbor
• Dovada anulării rezervării/zborului (mail/printscreen)
• Orice altă dovadă scrisă deținută cu privire la tranzacția contestată.
Disputele bancare pentru astfel de situații se pot iniția la 15 zile de la data efectivă a zborului, la 15 zile de la data de primire a confirmării de anulare a zborului sau la 15 zile de la data la care s-a primit confirmarea de restituire a banilor.
Zboruri anulate. Toate cererile de refuz la plată sunt preluate în ordinea înaintării către bancă
Preluarea cererilor de refuz la plata pentru zborurile anulate se poate realiza atât telefonic (*2464 / 0314062464) cât și prin mesaj privat pe pagina noastră de Facebook.
Toate cererile de refuz la plată sunt preluate în ordinea înaintării către bancă însă ca urmare a volumului mare a solicitărilor, termenele de procesare standard pot fi mai mari.
Suntem alături de toți clienții afectați de aceste anulări și îi asigurăm că echipele specializate ce se ocupă de preluarea și procesarea cererilor de refuz la plată lucrează continuu în vederea recuperării sumelor achitate”, a transmis ING pe Facebook.