Aproximativ 20 de proprietari de terenuri refuză accesul muncitorilor pentru efectuarea lucrărilor de relocare a reţelelor de electricitate, astfel încât să poată fi continuată construirea celui de-al doilea pasaj de pe centura municipiului Arad, care ar fi întârziate cu câteva luni din această cauză.
Directorul general al DRDP Timişoara, Cristian Ispravnic, a declarat luni că relocarea a patru linii de medie tensiune şi a trei de înaltă tensiune, din zona şantierului celui de-al doilea pasaj de pe centura municipiului Arad, este blocată de proprietari de terenuri, care refuză să ofere acces muncitorilor, situaţie ce ar fi condus la întârzierea lucrărilor.
„Există opt proprietari de terenuri în cazul liniilor de medie tensiune şi peste 20 de proprietari în cazul liniilor de înaltă tensiune. Doar patru proprietari au acceptat să semneze documentul notarial prin care oferă dreptul de uz şi servitute, fără care muncitorii nu pot intra pe terenurile private pentru executarea lucrărilor. Cu alte cuvinte, în jur de 20 de proprietari, persoane fizice şi juridice, blochează lucrările de relocare a reţelelor de electricitate”, a declarat Ispravnic.
El a adăugat că, din cauza acestui blocaj, termenul de finalizare a pasajului peste calea ferată va fi prelungit până în toamna anului 2020, deşi mai fusese prelungit până în februarie 2020.
O parte dintre proprietari au primit deja de la autorităţi o înştiinţare asupra faptului că au fost expropriaţi, însă chiar dacă suprafeţele au fost preluate de stat pentru amplasarea instalaţiilor electrice, fără acordul notarial cu privire la dreptul de uz şi servitute, muncitorii nu pot traversa suprafeţele care au rămas în proprietate privată şi nici nu pot desfăşura lucrări pe acestea.
Deputatul PSD, Dorel Căprar, consideră că autorităţile judeţene ar trebui să se implice şi să facă „lobby” pe lângă proprietari pentru a semna acordul notarial.
„Fără relocarea reţelelor de electricitate nu se pot continua lucrările la pasaj, de aceea proprietarii trebuie să înţeleagă importanţa strategică a acestei investiţii, care este mult întârziată. Fac un apel la conducerea Consiliului Judeţean Arad să facă lobby pe lângă cei aproximativ 20 de proprietari care refuză să semneze dreptul de uz şi servitute. Dacă nu sunt în stare de atâtea luni să facă asta în calitate de conducători ai judeţului, să o facă în calitate de cetăţeni, pentru că alte pârghii legislative nu avem în acest moment”, a declarat Dorel Căprar, preşedinte al PSD Arad.
Cu privire la acest apel făcut de Căprar, vicepreşedintele CJ Arad, Sergiu Bîlcea, a declarat: „În momentul în care demarezi o investiţie, trebuie să ai în vedere tot ce înseamnă proprietatea pe care se desfăşoară lucrările. Un lobby nu îl poţi face la o lucrare în derulare, cu avizele deja obţinute. Dacă după şapte ani îţi dai seama că nu sunt toate problemele rezolvate la acest pasaj, asta nu arată decât incompetenţă”.
Pe 11 aprilie, ministrul Transporturilor a vizitat şantierul pasajului rutier aflat în construcţie pe centura Aradului, însă a constatat că mobilizarea utilajelor şi muncitorilor este foarte mică. Reprezentanţii constructorului au motivat mobilizarea slabă prin faptul că este necesară relocarea unor linii de înaltă tensiune şi a unei conducte de apă, dar au spus că există şi unele probleme cu anumite avize necesare sau cu „dreptul de uz şi servitute”, referindu-se la terenuri private din zonă. Constructorul a recunoscut că sunt întârzieri de şase luni la lucrări, afirmând că noul termen de finalizare a pasajului va fi februarie 2020.
Primul pasaj de pe centura parte din DN 7 a fost dat în folosinţă în toamna anului trecut, investiţia fiind de aproximativ 32 de milioane de lei. Tot în toamnă au fost reluate lucrările la al doilea pasaj, după mai mulţi ani în care au fost sistate, investiţia ridicându-se la peste 25 de milioane de lei.
Sursa: agerpres.ro