Partituri instrumentale de extremă virtuozitate dar şi arii celebre din operele secolelor XVII şi XVIII conturează un eveniment muzical generos, un suport sonor plin de strălucire pentru întâlnirea cu unul dintre cele mai importante documente legate de istoria muzicală a oraşului şi semnatarul acestuia, profesorul muzicolog, Hugo Hauptmann. Dirijat de Cristian Neagu, evenimentul concertistic extraordinar al serii de sâmbătă, 28 ianuarie 2017, de la ora 19.00, din Sala Regele Ferdinand a Primăriei Arad, îi este dedicat apariţiei şi prezentării publice a volumului 180 de ani în lumea sunetelor – File din istoria muzicii arădene, o parcurgere împreună a unui timp elitist, întru totul dedicat imaginii unui oraş de anvergură europeană.
Cu un ambitus stilistic şi repertorial care se întinde de la barocul instrumental al lui Antonio Vivaldi şi operele londoneze ale lui Georg Friedrich Händel, la marii reformatori ai secolului al XVIII-lea, Christoph Willibald Gluck şi Wolfgang Amadeus Mozart, amintind totodată de spectaculozitatea virtuozilor romantici oglindită în creaţia lui Paul Agricole Genin, prim flautistul Teatrului Italian din Paris, programul se înscrie în linia unora dintre cele mai impresionante.
Reunind competenţe artistice de o valoare dovedită, evenimentul evidenţiază contribuţiile de excepţie ale membrilor ansamblului orchestral, care abordează conjunctural şi podiumul solistic – Constantin Talmaciu (flaut), Florin Gherghel, Natalia Gorceacova, Titus Avrămuţ, Zoe Paşca (vioară). Acestora li se adaugă mezzosoprana Melinda Duffner, membră a Filarmonicii Transilvania din Cluj Napoca.
Sâmbătă 28 ianuarie 2017, ora 19.00
Sala Regele Ferdinand – Primăria Arad
CONCERT EXTRAORDINAR
Dirijor
Cristian Neagu
Solişti
Melinda Duffner, Constantin Talmaciu
Florin Gherghel, Natalia Gorceacova, Titus Avrămuţ, Zoe Paşca
În program lucrări de Antonio Vivaldi, Georg Friedrich Händel, Christoph Willibald Gluck, Wolfgang Amadeus Mozart, Paul Agricole Genin
În pauza concertului va avea loc lansarea cărţii semnate de prof. Hugo Hauptmann
180 de ani în lumea sunetelor – File din istoria muzicii arădene
Program
Georg Friedrich Händel – Lascia ch’io pianga (Rinaldo)
Antonio Vivaldi – Concertul pentru flaut în sol minor op.10 nr. 2 RV 439 La Notte
Georg Friedrich Händel – Ombra mai fu (Xerxes)
Antonio Vivaldi – Concertul pentru patru viori în mi minor op.3 nr. 4 RV 550
Christoph Willibald Gluck – Che faro senza Euridice (Orfeu şi Euridice)
Wolfgang Amadeus Mozart – Non so piu cosa son (Nunta lui Figaro)
Paul Agricole Genin – Carnaval la Veneţia op.14 pentru flaut şi orchestră
Wolfgang Amadeus Mozart – Parto, parto (Titus)
Invitată
Melinda Duffner a absolvit în anul 2009 cursurile Academiei de Muzică Gheorghe Dima din Cluj Napoca, unde a studiat la clasele de canto îndrumate de Elena Andrieş şi Iulia Merca. În acelaşi an a participat la cursul de măiestrie al sopranei Mariana Nicolesco şi şi-a iniţiat studiile masterale la clasa Ramonei Eremia.
Membră a Filarmonicii Transilvania din Cluj Napoca, mezzosoprana colaborează şi cu alte instituţii de concert sau spectacol din România, abordând în mare parte roluri din literatura vocal simfonică. Repertoriul ei cuprinde deopotrivă partituri ale barocului şi clasicismului muzical – Gloria (Antonio Vivaldi), Uns ist ein Kind geboren (Johann Sebastian Bach), Recviem și Nelson Messe (Joseph Haydn), Recviem şi Krönugsmesse (Wolfgang Amadeus Mozart) – dar şi creaţii ale secolelor XIX şi XX: Die erste Walpurgisnacht (Felix Mendelssohn Bartholdy), Oratoriul Bizantin de Crăciun (Paul Constantinescu) sau, în primă audiţie, Messa Votiva (Matteo Salvi). Pe scena Filarmonicii din Arad a interpretat şi roluri din partituri de operă sau operetă: Mamma Lucia – Cavalleria Rusticana (Pietro Mascagni), Maricica – Dragostea triumfă şi Bunica – Scufiţa roşie de Nicolae Brânzeu.