Șoferii riscă accidente pe autostrăzile din România în orice moment din cauză ca sunt prea multe gropi, a declarat, luni, fostul director general al CNADNR Mihai Bășulescu, într-o conferință de presă.
El este și reprezentant al Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Național Profesional al Drumarilor din România, a organizat luni o conferință de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri, informează Agerpres.
„Evident că, pentru șoferi, este periculos. Există riscul de accidente, există riscul să mergi cu mașina pe un drum perfect și să te trezești cu mașina în groapă”, a susținut Bășulescu.
Alin Goga, consilier juridic în CNADNR și reprezentant al Grupului de inițiativă, a declarat că toate autostrăzile din România sunt pline de gropi și au aceleași probleme pe care le-a avut și tronsonul Sibiu-Orăștie, care a fost demolat.
„Toate autostrăzile sunt șvaițer, sunt ca Sibiu-Orăștie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcției de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcție. Deși le-am plătit, ele au avut probleme la recepție și nu au recepție finală. Azi nu mai putem executa nici garanțiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proști, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR — n. r.) și alți directori generali nu și-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei — n. r.) nu face decât să-i acopere”, a precizat Goga.
La rândul său, Florin Dascălu, director de întreținere în cadrul companiei, a susținut că demolarea sectorului Sibiu-Orăștie a fost o greșeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat și fără demolare.
De asemenea, tot el declară că o cauză a tuturor acestor probleme este lipsa cu desăvârșire a specialiștilor în cadrul CNADNR. „Dintre cei 6.000 de angajați ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi folosește. Dintre cei 49 de șefi de secție, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenți de relații publice, juriști, economiști. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesioniști. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în țara asta nu se găsește un inginer drumar”, a mai adaugat Florin Dascălu.
Reprezentanții Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR au cerut luni demisia ministrului Transporturilor, Dan Costescu, a secretarului de stat Marcel Boloș și a actualului șef al companiei de drumuri, Cătălin Homor, pentru situația dezastruoasă a sectorului, dar și din cauza neregulilor sesizate în cadrul CNADNR.
Sursa: b1.ro