CNADNR vrea să achiziţioneze servicii de pază a patrimoniului pentru 183 de kilometri de autostradă, pe o perioadă de un an, valoarea cumulată a celor şase contracte scoase la licitaţie fiind estimată la 7,2 milioane lei (1,6 millioane euro), inclusiv TVA. Serviciile ar urma să fie asigurate de un număr de 40 de posturi, dintre care 22 pentru agenţi de pază şi 18 pentru şoferi.
Tronsoanele de autostradă vizate sunt Orăştie – Sibiu lot 1 (22,2 km) şi lot 2 (19,8 km), Lugoj – Deva lot 1 (27,7 km) şi drum de legătură cu profil de autostradă (10,5 km), Timişoara – Lugoj lot 1 (9,5 km), Arad – Timişoara (32,2 km), varianta de ocolire a municipiului Arad (10 km), Deva – Orăştie (34,6 km), Nădlac – Arad şi drum de legătură lot 2 (16,6 km).
Primele două loturi ale Autostrăzii Orăştie – Sibiu, primul lot Lugoj – Deva şi tronsonul 2 de la Deva – Orăştie (Simeria – Orăştie) au fost inaugurate anul trecut, primul lot Timişoara – Lugoj şi varianta de ocolire a municipiului Arad au fost deschise în 2012, iar Arad – Timişoara a fost finalizată în 2011.
Contractul pentru lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad, a fost reziliat de CNADNR în vara anului trecut, deşi era aproape de finalizare, din cauza falimentului constructorului austriac Alpine Bau.
Paza urmează să fie asigurată fără întrerupere, modul de organizare şi schimburile fiind decise de prestatori. Potrivit datelor din Caietele de sarcini, CNADNR solicită pentru fiecare tronson de autostradă până la trei echipaje mobile, cât şi posturi fixe, în unele cazuri. Pentru patrulare, echipajele vor fi formate din două persoane (conducător auto şi agent de pază), iar paza fixă va fi asigurată de un singur agent. Firmele de profil vor trebui să prevină furturile sau deteriorările, precum şi depozitarea gunoaielor pe autostradă şi în zonele de siguranţă. Contractele vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, şi vor fi finanţate de CNADNR din veniturile proprii.
Ofertele sau cererile de participare pot fi depuse în perioada 19 – 23 iunie.